يك كارشناس بازار سرمايه:

بازار سرمايه مولد توسعه اقتصادي براي منع تورم است

بازار سرمايه بعنوان موتور محرك اقتصادي مانع از افزايش تورم و ايجاد بازار واسطه گري و دلالي است.

عظيم ثابت كارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: عوامل متعددي در روند بازار سرمايه تاثيرگذار است و در شرايط عدم تعادل بايد از بازار حمايت كرده و آن را از عدم تعادل خارج كرد.

وي تصريح كرد: عملكرد بازار سرمايه تنها بازدهي آن نيست و بايد حجم معاملات، دفعات معامله و كدهاي معاملاتي نيز مدنظر قرار گيرد كه اين عوامل در سالجاري افزايش يافته است.

ثابت تاكيد كرد: قيمت ها در بازار تحت تاثير عرضه و تقاضا است و اين بازار است كه قيمت را تعيين مي كند و تعيين قيمت هم تحت تاثير عوامل متعددي است.

اين كارشناس بازار سرمايه با بيان اينكه سهامداران نبايد با شتابزدگي وارد بازار سرمايه شوند، اظهار داشت: متاسفانه به دليل افت شاخص ها در بازار، سهامداران بدون برنامه ريزي و اطلاع از روند كلي بازار به سمت بازارهاي كاذب از جمله خريد مسكن و سكه و ارز روي آورده اند. بايد دولت با حمايت از بورس اعتماد را به سهامداران برگرداند تا افراد زياد وارد بازار شوند.

ثابت با تاكيد بر اينكه بازار سرمايه مولدي است كه از افزايش تورم جلوگيري كرده و به سودآوري شركت كمك مي كند، افزود: با تزريق نقدينگي با فرهنگ سازي و مديريت سرمايه به سمت سرمايه گذاري در بازار مي توان ضمن شفاف كردن قيمت ها بازار سرمايه را به سوي توسعه سوق داد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار