با هدفمندی یارانه ها و مدیریت مصرف انرژی از سوی مردم؛

80 درصد قبض های گازبها در استان تهران سبز شد

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران گفت: مصرف گاز در بخش خانگی استان تهران با وجود سرمای آذر ماه 2 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ یعقوبعلی حسین نیا مدیر عامل شرکت گاز استان تهران درجمع خبرنگاران گفت:حجم مصرف گاز در زمستان امسال به دلیل افزایش روزهای سرد آذر سال جاری در قیاس بامدت مشابه سال گذشته و مقایسه دو بازه زمانی هفت ماهه اول سال گذشته (قبل از هدفمندی و هفت ماهه امسال بعد از هدفمندی یازانه ها) با وجود افزایش شمار مشترکان خانگی، در بخش خانگی دو درصد کاهش داشته است که از بهینه شدن مصرف این حامل انرژی در این بخش حکایت دارد.

وي افزود: سال گذشته 74 درصد قبض ها رنگ سبز 20 درصد رنگ زرد و 6 درصد رنگ قرمز بود اما خوشبختانه با مدیریت مصرف از سوی مردم و توجه به مصرف بهینه در سال جاری قبض های سبز به 80 درصد رسیده و میزان قبض های قرمز صادر شده در حد 3 تا 5 درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران تصریح کرد: قبض‌هایی که این هفته به دست مشترکان رسیده به صورت ۳۶ روزه است، و این ۳۶ روز مربوط به بعد از مهر ماه سال جاری و در ۶ ماهه دوم است که از تاریخ اول آبان ماه سال جاری تعرفه‌ها دقیقا به صورت‌‌ همان تعرفه‌های سال ۸۹ است.

وی ادامه داد: به نواحی تابعه شرکت گاز استان تهران این اختیار داده شده تا در صورت درخواست مشترکان، به لحاظ تقسیط مبلغ مندرج در قبوض گاز با آنها همراهی شود و افرادی که توانایی پرداخت یکجای قبوض خود را ندارند، در یک فرصت دو تا سه ماهه آن را بپردازند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در مورد گازرسانی به پروژه های مسکن مهر استان تهران گفت: شرکت گاز استان های تهران و البرز آمادگی کامل دارند تا در 3 شهر پرند ، هشتگرد و پردیس واحدهایی را که تحویل می شوند گازرسانی کنند.

وی افزود: کار گازرسانی به ۹ سایت مسکن مهر در وزارت راه و شهرسازی که مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است در دست بررسی است و ۶ سایت دیگر نیز که مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد در آستانه اجرا است و پیمانکاران تمامی این سایت‌های ۱۸ گانه مسکن مهر که در استان تهران و البرز قراردارند برای خدمات رسانی فعال هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان تهران برای گازرسانی به پروژه مسکن مهر استان تهران آمادگی کامل دارد، ادامه داد: همکاران در سازمان مسکن و شهرسازی استان‌ها باید لوله کشی داخلی که به عهده خودشان است را انجام داده و آن را به تایید سازمان نظام مهندسی برسانند و با ارائه نقشه می‌توانند مشترک شبکه گاز شوند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار