دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل؛

قانونمندي دانشگاه آزاد را جشن مي‌گيريم

دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، گفت جنبش دانشجويي منتظر برگزاري جشن قانون گرايي و قرار گرفتن مديريت دانشگاه آزاد در لواي قانون بوده و يقينا تاريخ 30 آذر در تاريخ جنبش دانشجويي ثبت خواهد شد.

علي جمشيدي، دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره نحوه عملکرد دانشگاه آزاد در طول 30 سال گذشته اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته، از ظرفيت هاي دانشگاه آزاد به عنوان يک قطب علمي، به صورت کامل استفاده نشده و با توجه به اينکه اين دانشگاه با توجه به وجود پتانسيل هاي فراوان مي تواند در راستاي غني سازي فرهنگ ملت مسلمان ايران و ترويج فرهنگ ناب اسلامي و جلوگيري از تهاجم فرهنگي گام هاي بسيار مؤثري بردارد، به علت عدم وجود مديريت صحيح، تاکنون نتوانسته است به اين رسالت خود جامه عمل بپوشاند.

 

جمشيدي، در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان موجود در رياست دانشگاه آزاد از جمله بسيج کردن اعضاء در راستاي فعاليت هاي انتخاباتي کانديداهاي خاص و فتنه 88 اظهارداشت: با توجه به اينکه دانشگاه آزاد جزو اموال عمومي است، استفاده از آن در امور غير بيت‌المال خطا بوده و با وجود اعتراض دانشجويان هيچ اقدام مؤثري از سوي اين دانشگاه در راستاي اقناع افکار عمومي صورت نگرفته است.

 

وي در ادامه با اشاره به قانون گريزي هاي متعدد دانشگاه آزاد، اذعان داشت: دانشگاه آزاد تاکنون تحت لواي قانون خاصي قرار نداشته و سعي در قانون گريزي هاي مکرر داشته است؛ لذا اين قانون گريزي و عدم تمکين به قوانين، موجب اعتراضات مردمي و دانشجويي شده است.

 

دبيركل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در ادامه افزود: جاسبي نمي تواند و نبايد رئيس مادام العمر دانشگاه آزاد بوده و نبايد مشکلات گذشته همچنان به قوت خود باقي بماند.

 

جمشيدي، جابه‌جايي جاسبي را حل کننده بسياري از مشکلات دانشگاه آزاد دانست و افزود: در صورت تعويض جاسبي و جايگزيني شخصي که توانايي اداره بيت المال و امکانات گسترده اين دانشگاه را داشته باشد، اصلاح سيستم مديريتي و کارمندي اين دانشگاه، نقش اساسي را در پويايي و استفاده از ظرفيت هاي اين دانشگاه خواهد داشت.

 

وي در ادامه در خصوص نقاط ضعف علمي موجود در اين دانشگاه، افزود: مدارک سفارشي صادر شده از سوي اين دانشگاه، بنيه علمي نداشته و با غناي علمي اين دانشگاه در تناقض است و اصلاحات، دانشگاه آزاد را در آينده اي نه چندان دور به همان شجره طيبه اي که از اوايل انقلاب براي آن در نظر گرفته شد، بازمي گرداند.

 

دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، در ادامه در خصوص ابقاء جاسبي در سمت خود اذعان داشت: علي رغم تمام تلاش حلقه قدرت در رأس دانشگاه آزاد، جنبش دانشجويي با اين امر مخالف بوده و در صورت عدم تعويض جاسبي، با توجه به همه نکاتي که در روند 5 يا 6 ساله که از سال 85، جنبش دانشجويي پيگيري کرد، حجم انتقادات بيشتر شده و با وقايع بدتري روبه رو خواهند شد و ملت ايران و افکار عمومي در کنار جنبش دانشجويي از اين خبط و خطاي بزرگ چشم پوشي نکرده و بر آن خواهند خروشيد و آنها نيز مسلما توان ايستادن در برابر هجمه اين انتقادات را نخواهند داشت.

 

جمشيدي در ادامه در باره جايگزين مناسب براي جاسبي تاکيد کرد: بدون شک در ميان مسئولين و افرادي که در اين قضايا وجود داشتند و در عرصه دانشگاهي تجربه فراواني دارند، افراد بسياري با توانايي هاي بالا براي اداره دانشگاه آزاد وجود دارد؛ اما انتخاب و معرفي آنها وظيفه وزارت علوم خواهد بود.

 

وي در ادامه با اشاره به بحث هاي رسانه اي موجود در مورد انتخاب جايگزين رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، اذعان داشت: با توجه به اينکه انتخاب رياست دانشگاه آزاد، برعهده، مرجع و کميته مشخص است و جايگاه مشخص دارد، کساني که در خصوص انتخاب رئيس جديد پيش داوري مي كنند، کار بسيار خطا و نابه جايي را انجام داده و حتي اين بي تجربگي ممکن است بعضا سياسي کاري و براي تشويش فضا و افکار عمومي و ايجاد اختلال در روند انتخاب جايگزين مناسب براي جاسبي باشد. لذا اعلام کانديداها قبل از انتخابات و هر بحث ديگري قبل از انتخاب يک فرد داراي صلاحيت، مباحث انحرافي بوده و باعث ايجاد حاشيه هايي پيرامون اين قضيه خواهد شد.

 

دبيرکل انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، در پايان با اشاره به انتخاب جايگزين مناسب براي جاسبي افزود: ما منتظر برگزاري جشن قانون گرايي و قرار گرفتن مديريت دانشگاه آزاد در لواي قانون بوده و يقينا تاريخ 30 آذر در تاريخ جنبش دانشجويي ثبت خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار