سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

تعرفه های آزمایشگاهی یکی از مشکلات بخش سلامت

در حال حاضر خدمات آزمایشگاهی در کشور در دو بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود که یکی از مسائل مهم در این زمینه نبود تعرفه های مشخص آزمایشگاهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،‌ دکتر ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 30 آذر در چهارمین کنگره آزمایشگاه و بالین که در تالار امام خمینی(ره) این دانشگاه برگزار شده بود گفت: امروزه بیش از سالهای قبل نیاز به آزمایشگاه احساس می شود در گذشته بیشتر تشخیص ها بر مبنای معاینات بالینی بوده اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات علوم آزمایشگاهی نقش ابزار آلات آزمایشگاه ها در تشخیص، نوع درمان و پیش آگاهی بیش از گذشته خودنمایی می کند بنابراین نیاز به متخصصان آزمایشگاه بیش از سالهای قبل احساس می شود.

وي افزود: نیاز به ارتباطات منسجم بین پزشک،‌بیمار و آزمایشگاه است و فردی که در آزمایشگاه کار می کند باید به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشد تا تشخیص بهتری بدهد.

ابوالقاسمی اظهار داشت: در حال حاضر خدمات آزمایشگاهی در کشور در دو بخش خصوصی و دولتی ارائه می شود اما تعرفه های نامشخص و غیر واقعی در این بخش یکی از معضلات بخش سلامت است بنابراین لزوم تعیین تعرفه های مشخص آزمایشگاهی و اعمال مدیریت الزامی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به واگذاری آزمایشگاه ها به بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: واگذاری بخش خصوصی سبب می شود که گامهای موثری در بخش سلامت و درمان برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئله اعتبار بخشی به آزمایشگاه ها یکی از دغدغه دانشگاه های علوم پزشکی است که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا پایان سال 91 آزمایشگاه ها وابسته را موظف کره تا مرحله اعتبار بخشی را اجرایی کنند.

*متخصصان آزمایشگاهی ملزم به بروز رسانی اطلاعات خود هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد:‌باید شبکه ای در کشور ایجاد شود تا تعداد آزمایشگاه ها و نوع خدماتی که ارائه می شود را سطربندی کنیم تا دیگر هیچ آزمایشگاهی مجبور نشود هر آزمایشی را با قیمتهای گران راه اندازی کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که متخصصان چه در بخش آموزشی چه در بخشی که مشغول به کار هستند باید اطلاعاتشان بروز باشد تا بتوانند از تجهیزات آزمایشگاهی مدرن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌با تجهیز کردن آزمایشگاه ها به تجهیزات پیشرفته در سالهای آینده درمان خیلی از بیماریها همچون سرطان، بیماریهای مزمن و پیوند به سهولت انجام می گیرد.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار