افزایش تنش بین ترکیه و فرانسه/سارکوزي به تماسهاي عبدالله گل پاسخ نداد

با افزایش تنش بین ترکیه و فرانسه، مشاور رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه به تماس های عبدالله گل پاسخ نداده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "نیكلا ساركوزی" رئیس‌جمهوری فرانسه در اقدامی غیرمنتظره حاضر به گفت‌وگوی تلفنی با عبدالله گل همتای ترك خود نشد.

احمد سفیر مشاور عبدالله گل گفت: رئیس جمهور در دو روز اخیر تلاش کرد با همتای فرانسوی خود درباره پیامدهای تصویب طرح مرتبط با نسل کشی ارامنه در پارلمان فرانسه صحبت کند اما سارکوزی به بهانه های مختلف به این تماس ها پاسخ نداد.

مشاور رئیس جمهور ترکیه گفت:‌ با توجه به نحوه برخورد سارکوزی، رئیس جمهور تصمیم گرفته است تا در بیانیه ای سخنانش را با افکار عمومی داخلی و خارجی در میان بگذارد.

منابع خبری ترکیه گزارش دادند که رئیس‌جمهوری تركیه قصد داشت که شخصا با ساركوزی درباره لایحه مجازات انكاركنندگان نسل كشی ارامنه توسط دولت عثمانی در سال 1915 صحبت كند كه كاخ الیزه پاسخی به درخواست عبدالله گل نداد.

این منابع خبری به نقل از یكی از مقامات تركیه نوشتند که ساركوزی شجاعت لازم را برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری تركیه درباره این موضوع نداشت.

تنش میان تركیه و فرانسه در پی ارائه لایحه‌ای از سوی دولت فرانسه به مجلس این كشور مبنی بر تعیین مجازات علیه افرادی كه منكر نسل كشی ارامنه توسط ترك‌ها شوند، افزایش یافته است.

لایحه مجازات علیه افرادی كه منكر نسل‌كشی ارامنه توسط ترك‌ها در سال 1915 شوند، قرار است پنجشنبه در مجلس فرانسه طرح شود./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار