مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران خبر داد:

حفاري بيش از 7 ميليون متر در طول سه دهه

مدير عامل شرکت کلي حفاري ايران اعلام کرد: در طول 32 فعاليت اين شرکت تا کنون حدود 7 ميليون و 20 هزار متر حفاري صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ حيدر بهمني در مراسم افتتاح نهمين نمايشگاه بين المللي شرکت ملي حفاري ايران گفت: 340 هزار 236 متر از اين حفاري ها مربوط به اقدامات صورت گرفته در سالي جاري است.

وي از حفاري 3 هزار و 240 حلقه چاه نفت و گاز توسط شرکت ملي حفاري ايران از زمان تاسيس اين شرکت تاکنون خبر داد و افزود: از اين سه هزار چاه 260 حلقه در دريا حفاري شده که 161 حلقه آن اکتشافي توصيفي بوده و 2 هزار و 80 حلقه در خشکي حفاري شده است.

اين مقام مسئول از انعقاد 7 قرارداد EPD براي 71 حلقه چاه به ارزش 452 ميليون يورو خبر داد و اظهار داشت: در اجراي اين قرارداد تا کنون حفاري 19 حلقه چاه به پايان رسيده است.

وي با اشاره به پروژه هاي مناقصه اي در دست اجرا خاطرنشان کرد:‌ تعداد 73 حلقه چاه در ميدان پارس جنوبي بر عهده شرکت ملي حفاري گذاشته شده که تعداد 16 حلقه از آن تکميل و 57 حلقه در حال حفاري است. مبلغ قرارداد اين تعداد چاه بيش از 2 ميليارد دلار تخمين زده شده است.

مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به چاه هاي اکتشافي در سراسر کشور تصريح کرد: حفاري در ميدان هاي خشت، سروستان و سعادت آباد، مشارکت در حفاري چاه هاي نفت و گاز در ميدان هاي يادآوران شمالي، آزادگان شمالي، دارخوين، اناران و بلوک مفيد از ديگر پروژه هاي دردست کار اين کشور است و شرکت ملي حفاري در افق چشم انداز توسعه ميدان هاي نفتي نقش محوري را در برنامه دارد.

بهمني خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکت ملي حفاري 37 دستگاه حفاري خشکي و دريايي فعال را در اختيار دارد که اين نسبت به دو سال گذشته نشانه توسعه حفاري در کشور است.

وي افزود: در سال 88 در مجموع سه دستگاه حفاري به اين شرکت افزوده شد در حالي که طي سال هاي 89 و 90 در مجموع 15 دستگاه به شرکت حفاري اضافه شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال شمار دکل هاي حفاري اين شرکت به مرز 80 دستگاه برسد.

بهمني کارفرماهاي داخلي اين شرکت را شرکت هاي ملي مناطق نفت خيز جنوب، فلات قاره، مديريت اکتشاف، متن و نفت و گاز پارس برشمرد و گفت: شرکت ملي حفاري ايران در زمينه ارائه خدمات فني و مهندسي در ايران و خاورميانه حرف اول را مي زند به طوري که توان ارائه تمام تخصص هاي جانبي حفاري را دارد.

مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران با بيان اينکه از جمله اين خدمات نمودارگيري، لوله مغزي سيار، اسيدکاري ويژه و گسترده، سيمان کاري، افزايش بهره وري چاه ها، حفاري بروتعادلي و انحرافي است.

وي افزود:‌در سه دهه گذشته پس از 4 هزار و 460 مورد خدمات فني مهندسي به چاه هاي نفت و گاز ارائه شده که يازده هزار و 737 مورد در سال جاري محقق شده است.

مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران فعاليت هاي کاربردي در بخش هاي فناوري و اطلاعات و ارتباطات، قاطعيت در اجراي مقررات HFE، استانداردهاي زيست محيطي و نهادينه کردن تخصصي انحصاري کنترل فوران چاه هاي نفت و گاز و ارتقا دانش فني و تکنولوژي را از موفقيت هاي اين شرکت در سال هاي اخير دانست.

بهمني در خصوص اشتغال زايي در اين شرکت توضيح داد:‌ شرکت ملي حفاري از بدو تاسيس تاکنون براي افزون بر 17 هزار نفر به طور مستقيم و 30 هزار نفر به طور غيرمستقيم فرصت اشتغال ايجاد کرده است که از اين تعداد 5 هزار نفر دانش آموخته مقطع کارشناسي تا دکترا هستند و در سال جاري نيز 815 نفر از پذيرفته شدن آزمون استخدامي شرکت ملي نفت ايران را جذب مي کنند.

مدير عامل شرکت ملي حفاري، به اهداف اين شرکت در بومي سازي صنعت پيچيده حفاري اشاره و يادآور شد: طراحي و ساخت انبوه افزون بر 17 هزار قطعات پرمصرف دستگاه حفاري خشکي در چند سال اخير بيانگر اهتمام مديران و دست اندرکاران صنعت نفت کشور و اين شرکت به بهره گيري و استفاده از توانمندي هاي داخلي است.

وي با اشاره به پروژه هاي در دست اقدام خاطرنشان کرد:‌ در 5 سال گذشته بيش از 300 ميليارد ريال هزينه شده و 10 ميليارد تومان براي پروژه هاي پژوهشي با دانشگاه ها و مراکز پژوهشي کشور اعتبار صرف شده است.

بهمني افزود:‌ اکنون 120 هزار نو قطعه در شرکت ملي حفاري ساخته مي شود که براي عقد قراردادهاي ساخت تجهيزات و قطعات يدکي حفاري 230 ميليارد تومان سرمايه صرف شده است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار