چگونه یک اتوپرس خوب انتخاب کنیم؟

استفاده از "دستگاه‌های اتو پرس" از زمان تولید آن‌ها بشدت در حال افزایش است و این به دلیل کارایی خوب و به صرفه بودن آن‌ها است که نیاز به پرداخت هزینه اضافی به خشکشویی‌ها را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، تنها کافی است که لباس یا پارچه را بین دو صفحه اتو قرار داده و اتو کردن را آغاز کنید.

شلوار و پیراهن به احتمال زیاد جزو آسانترین مواردی هستند که می توان از اتو پرس در مورد آنها استفاده کرد ، گفته می شود که بلوز خانم ها با توجه به بافت نازک آنها جز مواردی است که اتو کردن آن توسط اتو پرس می تواند با مشکل مواجه شود.

صفحه بزرگ در دسترس اتو پرس که گاهی تا 10 برابر بزرگتر از اتو بخار عادی است، به شما امکان استفاده سریع و بهینه از آن را می دهد و موجب صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود.

البته با توجه به قیمت اتو پرس که معمولا بیشتر از 200 هزار تومان است، باید قبول کرد که ممکن است برای همه قابل استفاده نباشد، اما برای کسانی که از اتو زیاد استفاده می کنند به صرفه بوده و تهیه آن توصیه می شود.

بدون شك به خشک شویی سپردن لباس هزینه زیادی دارد و بنابراین حتی اگر شما از اتو پرس یک یا دو بار در هفته برای اتوكردن شلوار، پیراهن یا بلوز از آن استفاده می کنید به مرور زمان هزینه صرف شده برای خرید آن جبران خواهد شد.

اتو پرس برای جلوگیری از چروک شدن لباس از فشار زیاد بخار در دماهای بالا استفاده می کند، ولی باید در نظر داشت که از چروک درآوردن پارچه های ضخیم ساخته شده از مواد طبیعی نظیر پنبه و کتان سخت تر خواهد بود.

نكته : بعضی از آنها به بخار پرشدت و اضافه بر حد عادی آن نیاز خواهند داشت.

زمانی که پارچه و لباس خود را برای اتو بر روی اتوپرس قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که کاملا صاف باشد؛ در این صورت چین و چروک ناخواسته برروی لباس وجود نخواهد داشت.

دستگاه های اتو پرس جدید دارای امكانات مدرن و صفحه نمایش های دیجیتال هستند که به شما امکان کنترل درجه حرارت را بسته به نوع و جنس پارچه می دهند.

اتو پرس ها با استفاده از كلید های مختلف این امكان را به استفاده كننده می دهند كه به سادگی درجه حرارت را تنظیم كند ، تانك آب دستگاه حتما باید دارای نشانگرهایی باشد كه میزان آب باقی ماننده را نشان دهد بدون اینكه نیاز به باز كردن درپوش آن باشد.

بسیاری از مدلها به اندازه ی كافی آب در مخزن خود دارند به صورتی كه شما می توانید بیشتر از 1.5ساعت به اتو كردن بپردازید بدون اینكه نیاز به وقفه برای پر كردن مخزن آب باشد.

نكته : در مواردی حجم مخزن آب اتو به حدود 1 لیتر نیز می رسد.

*قابلیت هایی كه در اتو پرس می توانند وجود داشته باشند

تعدادی از قابلیت های در دسترس در اتوپرس ها به شرح زیر هستند:
• - قابلیت ایمنی خاموش شدن اتوماتیك: دراین حالت زمانی كه سنسورهای دستگاه توقف در كار؛ چه به صورت صفحه های بسته و یا صفحه باز؛ را نشان دهد اقدام به خاموش نمودن دستگاه می كند.
• - قابلیت استفاده از بخار متغییر و یا قطع كامل بخار: این قابلیت علاوه بر تنظیم بخار به شما اجازه می دهد كه به صورت خشك(بدون بخار) به اتو كردن بپردازید.
• - نشانگر درجه حرارت: به شما نشان می دهد چه زمانی دستگاه آماده استفاده است. از زمان روشن كردن دستگاه زمانی طول می كشد كه بخار آب بوجود آید و دستگاه آماده كار شود. چراغ نشانگر آماده بودن دستگاه برای استفاده را به شما نشان می دهد.
• - قفل دسته اتو پرس: دسته اتو پرس می تواند دارای قفل باشد كه برای كسانی كه بچه كوچك دارند بسیار ضروری است.
• - دكمه بخار با فشار بالا: قابلیت استفاده از بخار با فشار بالا برای برخی لباس ها مانند كتان می تواند زمان اتو را به طور قابل ملاحضه ای كاهش دهد. بسیاری از اتوها دارای این قابلیت می باشند كه با فشار دادن یك دكمه امكان استفاده از بخار با فشار بسیار زیاد را به شما می دهد.
• - تمیز شدن خودكار دستگاه: در طول زمان داخل تانك آب و سایر قسمت های در مسیر بخار رسوبی می شوند. قابلیت ذكر شده می تواند با استفاده از جریان شدید بخار كه با فشار دادن یك دكمه انجام می شود این رسوب ها را از دستگاه پاك كند. اتوپرس هایی نیز وجود دارند كه دارای فیلتر ضد رسوب و سیستم الكترونیكی كنترل مواد معدنی هستند كه میزان این رسوبات را كاهش می دهند.
• - فیلتر آب: بیشتر مدل های اتوبخار از آب لوله كشی استفاده می كنند و سپس آن را از میان یك فیلتر صمغی و یا یك دریچه ضدكلسیوم عبور می دهند. همان طور كه گفته شد این كار موجب كاهش رسوبات در دستگاه می شود.
 

*انتخاب اتو پرس مناسب

انواع مختلفی اتو پرس با برند ها و سایز های متفاوت در بازار موجود می باشند. باید توجه داشت كه استفاده از اتو پرس مهارت هایی نیز لازم دارد و برای عادت كردن به استفاده از آن به مقداری تمرین نیز نیاز خواهید داشت.

فاكتورهای زیادی هنگام خرید اتو پرس باید مورد توجه قرار گیرند و در نهایت خریدار باید بر اساس فاكتوری كه از اهمیت بیشتری برای او برخوردار است اقدام به انتخاب و خرید وسیله نماید.

یكی از مهمترین فاكتورها در نظر گرفتن این مساله است كه شما قصد دارید از اتو بیشتر برای چه نوع پارچه ای استفاده كنید؟ الیاف طبیعی مانند پارچه های كتانی و یا ابریشمی و نیز پارچه های ساخته شده از الیاف ضخیم مانند جین، به بیشترین مقدار بخار هنگام اتو كردن نیاز دارند.اتویی با قابلیت اسپری بخار و بخار پرفشار برای این چنین پارچه هایی مفید خواهد بود. اگر شما اكثرا پارچه های الیاف مصنوعی یا تركیبی را اتو می كنید، نیازی به چنین بخار قدرتمندی در اتو پرس خود ندارید.

اندازه صفحه های اتوپرس از مواردی است كه تاثیر زیادی در قیمت دستگاه دارد. اندازه های معمول موجود در بازار 26، 28 و 32 اینچی می باشند. شما باید اندازه اتو را بر اساس نیاز خودتان و همچنین تعداد اعضای خانواده انتخاب كنید. در صورتی كه اتوی 26 اینچ نیاز شما را برآورده می كند خرید اتوی 32 اینچ هزینه اضافی و غیرضروری را برای شما دارد.

راه های مختلفی برای كنترل بخار اتو وجود دارد. لزوما روشی بهتر از روش دیگر نخواهد بود ولی شاید ساده ترین روش برای بسیاری بهترین روش نیز محسوب شود. تعدادی از مردم كنترل هایی كه به آن عادت دارند و به صورت پیچی یا ریلی هستند را می پسندند در حالی كه بقیه كنترل های دیجیتال را ترجیح می دهند. هنگام انتخاب توجه كنید كه می خواهید كنترلر دستگاه به كدام صورت باشد و شما با كدام نوع كنترل راحت تر هستید؟
با توجه به مدل دسته های گوناگون موجود، بهتر است به دسته اتو مورد نظرتان دقت كنید و در صورت امكان آن را امتحان كنید تا مطمئن شوید كه به راحتی می توانید از آن استفاده كنید. افراد مختلف با توجه به اندازه دستشان ممكن است با مدل های مختلفی احساس راحتی كنند. وزن اتو پرس نیز از اهمیت برخوردار است؛ در صورت امكان اتو را زمانی كه تانك آن پر از آب است تست كنید.
وسایل جانبی اتو پرس:
• - بطری اسپری كردن آب: گاهی برای پاشیدن آب برروی پارچه های ضخیم استفاده می شود.
• - مخزن درجه بندی شده برای پركردن تانك آب: معمولا به همراه اتو این مخزن وجود دارد.
• - بالشتك اتو كشی: در برخی موارد به كار اتو كردن لباس های مختلف كمك می كند.
• - پایه اتو پرس: استفاده از اتو پرس بدون پایه مخصوص آن امكان پذیر نیست. تقریبا تمام شركت های سازنده اتو پرس پایه اتو مخصوص محصول خود را تولید كرده و در اختیار مصرف كننده قرار می دهند. برخی پایه ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. چنین پایه هایی ترجیح دارند زیرا امكان استفاده از اتو را برای افراد مختلف فراهم می كنند.
 

*ضمانت نامه:
همانند تمام وسایل برقی با وجود اینكه وجود ضمانت نامه مبلغی به قیمت دستگاه اضافه می كند، ولی خریدن دستگاه به همراه ضمانت نامه توصیه می شود. در صورتی كه از كسانی هستید كه ماییلید حتما اتوی خود را به همراه ضمانت نامه خریداری كنید، در صورت امكان شرایط و امتیازات شركت های ضمانت كننده مختلف را بررسی كنید و بهترین آن را برای خرید انتخاب كنید./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
سینا
۱۵:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دوستان واقعا اگر کسی قصد خریدن اتو پرس داره بدونه که با خریدنش پشیمون نمیشه من خودم مدتیه خریدم مدل ژانومه خوبم هستش.
Iran, Islamic Republic of
محمد
۱۹:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
اصلا اطو پرس ضروری نیست
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام ، بهترین مدل اتو پرس ژانومه چه مدلیه ؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام لطفا منو راهنمایی کنیدبرای خرید یک دستگاه اتو پرس
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۳:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط فوما خوبه گول نخورید
Iran, Islamic Republic of
الناز حبیبی
۱۲:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا خوبه فقط یه کم باید مواظب باشید دستاتون نسوزه من خودم چند بار این اتفاق برام افتاد
مدل ژانومه ارو از فروشگاه اینترنتی نستلن گرفتم. راضی ام هستم از برندش.
یه سری مدل صنعتی تر هم هست شاید ظاهر نداشته باشه ولی بهتره کیفیتشون
شاید عوض کنم
Iran, Islamic Republic of
صالحه
۰۱:۲۶ ۰۶ تير ۱۳۹۷
سلام .منم قصد خرید دارم که فروشنده بهم مارک بایترون رو پیشنهاد کرد .پایه تلسکوپی داره و قابل تنظیمه.ولی بازم در حتل تحقیق هستم
Iran, Islamic Republic of
ریحانه
۱۸:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۷
من میخام اتو پرس گرند بگیرم میخواستم ببینم خوبه؟؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشید منم میخاستم اتو پرس بخرم چه مارکی وچه مدلی بهتره چون من زیاد اتو کاری دارم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
چقدر هم سوالات پاسخ داده شده!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام من هفته قبل اتو پرسی خریدم که مورد داشت ویکی دیگه دادن اون هم مشکل داشت
Saudi Arabia
سارا
۰۹:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
مارک ژانومه مدل 3200 یا 3300 خوب است
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام من اتو پرس مارک ژانومه خریدم بعداز سه ماه دکمه دیجیتالش قفل شده و کار نمی کنه نمیدونم چرا ...لطفا راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
سعید
۱۶:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید من می خوام یک اتو پرسی ژانومه بخرم چه مدل پیشنهاد میکنید لطفا راهنمایی م کنید
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
سلام من میخواستم اتو پرس ژانومه مدل Gt300 که بخار از بالاوپایین داره بخرم ولی فروشنده گفته این مدل قدرت بخار حرارتش خیلی زیاده وآدم رو می‌سوزاند لطفا راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
رويانجفي
۱۰:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام من ميخوام يه اتو پرسي بگيرم نميدونم جه ماركي خوبه لطفا راهنماييم كنيد
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام من اتو پرس مارک پرنسس را خریدم اما وقتی روی درز لباس اتو میکنم جایی که نازک تر است را چروک مکنه اگه میشه راهنماییم کنید تا لباس هام خوب اتو شوند ممنون
Iran, Islamic Republic of
صبا
۱۶:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام من اتو پرس مارک ژانومه خریدم سایز بزرگش ازش راضی هستم
Iran, Islamic Republic of
صبا
۱۶:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام من اتو پرس مارک ژانومه خریدم سایز بزرگش ازش راضی هستم
Iran, Islamic Republic of
قربانی
۱۳:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
من اتوپرس هیوندا سایز بزرگشو خریداری کردم از همون ابتدا قسمت اول اتو که برای قسمت سرشانه پیراهن مردانه استفاده میشه دمای فوق العاده پایینی داشت و بعد از سه بار استفاده فضای بیشتری این مشکل برایش پیش اومد و نمایندگی هم جوابگو نیست با این هزینه ای که کردم اصلا راضی نیستم
Iran, Islamic Republic of
لیلا طاهری
۱۹:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام من می خوام اتوپرسی... آخرین مدل موجود در بازار و مستقیم از خود شرکت ... خریداری کنم لطفاً راهنماییم کنید چطور میتونم اینکارو بکنم
Iran, Islamic Republic of
ناصر
۱۶:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
سلام من هفته قبل اتو پرسی خریدم که مورد داشت ویکی دیگه دادن اون هم مشکل داشت وهمینطور سومی طوری که فروشنده جنس و پس گرفت لطفا یه مارک با کیفیت عالی برایم معرفی کنید
Iran, Islamic Republic of
رستمى
۰۶:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
با سلام لطفا يك مارك خوب برام معرفى كنيد و در مورد وات اتو هم راهنمايى كنيد ممنون ميشم
آخرین اخبار