انجام تفاهم اولیه با دو بانك برای لیزینگ گردشگری

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تفاهم اولیه با دو بانك گردشگری و صادرات برای اجرای طرح لیزینگ گردشگری صورت گرفته تا در قالب كارت های اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد.

منوچهر جهانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با این مطلب که لیزینگ گردشگری در قالب كارت اعتباری برای انجام سفرهای انفرادی و گروهی صادر می شود تا دارندگان این كارتها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و مراكز اقامتی بتوانند از این تسهیلات استفاده كنند.
جهانیان تصریح کرد: تسهیلات این كارت های اعتباری یك تا چهار میلیون تومان با كارمزد 14 درصد است.
وی توضیح داد:بانك صادرات ایران قول داده است كه اگر دولت یك خط اعتباری برای آنان ایجاد كند، حاضر است كارمزد این تسهیلات را تا یك درصد كاهش دهد.
** ستاد تسهیلات سفر فعال شد

معاون گردشگری كشور در ادامه از آغاز به كار ستاد تسهیلات سفر برای ساماندهی سفرهای نوروزی هموطنان و هماهنگی نهادها و سازمان های مختلف برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد.
جهانیان افزود: این ستاد در قالب 15 معاونت ساماندهی شده است و نمایندگان سازمانها و نهادهای مختلفی از جمله اورژانس، هلال احمر، وزارت كشور، استانداری ها، آژانس های مسافرتی، نیروی انتظامی و ... در آن عضویت دارند.
** 40 كشور هدف برای جذب گردشگر تعیین شد
معاون گردشگری كشور در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ریزی برای جذب گردشگر خارجی نیز گفت: 40 كشور هدف در طرح مطالعاتی جذب گردشگر شناسایی شده اند كه مبنای
فعالیت این سازمان برای جذب گردشگر خواهد بود.
جهانیان با تاكید بر راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در دیگر كشورها و ایجاد تعامل با كشورهای هدف اظهار داشت: در این زمینه برگزاری نشست ها و نمایشگاه های مشترك كه بتواند زمینه حضور گردشگران خارجی را به ایران فراهم كند، از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی یادآور شد كه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور بر جذب حداقل هفت میلیون گردشگر خارجی در سال آینده تاكید دارد كه باید برای آن برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.
جهانیان به رایزنی این سازمان با معاونت كنسولی وزارت امور خارجه برای تسهیل در صدور روادید گردشگران اشاره كرد و گفت: در این جلسه درباره لغو روادید برای برخی كشورها و تسهیل و تسریع صدور روادید و ویزای فرودگاهی گفت و گو هایی صورت گرفت كه در صورت نهایی شدن به اطلاع مردم خواهد رسید.
وي با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام يادآور شد: بر اساس اسناد پيوستي سند چشم‌انداز 20 ساله نظام بايد در سال 1404 شاهد ورود سالانه حداقل 20 ميليون گردشگر خارجي به ايران باشيم که در اين خصوص نيز تلاش‌هاي سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري به صورت جدي ادامه دارد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار