سد کوچری با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکند

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران همچنين گفت: عمليات اجرايي سد كوچري نيز تاكنون 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است كه مي تواند در زمان بهره برداري كامل حدود شش مترمكعب آب در ثانيه را به طور متوسط منتقل کند

ارتقايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشكلات عديده مالي در اين طرح، اظهار داشت : هم اکنون 40 ميليارد تومان به پيمانكار طرح سد كوچري و ساكنان روستاي كوچري بدهی داريم . و در اين طرح از 150 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده، امسال تنها 57 ميليارد تومان در بودجه ديده شده است كه تاكنون تنها 37 ميليارد تومان آن به شرکت آب منطقه ای پرداخت شده است .
وي استفاده از پساب و بازچرخاني آب و نيز اجراي كانال دوم ورامين را دو پروژه مهم در سال 91 خواند و گفت: ‌هدف اين است كه با تكميل تصفيه خانه جنوب تهران افزون بر 5/3 مترمكعب در ثانيه فاضلاب تصفيه و منتقل شود و اين ميزان در اختيار زراعت دشت ورامين قرار گيرد.
ارتقايي سپس تصريح كرد: با توجه به اينكه دشت ورامين در 9 ماه از سال زير كشت است، اين طرح مي تواند در زمان هاي غير كشت آب را به مصرف تغذيه سفره برساند.
وي طرح ساماندهي آب هاي جنوب تهران را تنها نسخه براي خارج كردن مناطق جنوبي تهران از مشكل فاضلاب دانست و گفت: اين طرح مي تواند 450 ميليون مترمكعب آب را ساماندهي و بازچرخاني كند.
مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران همچنين اظهار داشت: طرح انتقال آب از ارتفاعات 2000 و 3000 تنكابن به تهران و البرز در حال مطالعه است كه مي تواند بخشي از آب دامنه شمالي البرز را كه به درياي خزر مي ريزد، با احتساب مسایل زيست محيطي آن، جهت رفع كمبود آب به دامنه جنوبي منتقل کند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار