زاهدان /

پیش بینی بیش از هزار شعبه اخذ رای در سیستان و بلوچستان

جانشین رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 330 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده كه از این تعداد 803 شعبه روستایی و 527 شعبه شهری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا محمودی در نشست ستاد انتخابات حوزه زابل افزود: همچنین از این تعداد، 586 شعبه اخذ رای ثابت و 744 شعبه سیار هستند.
وی بیان كرد: شش حوزه اصلی و 34 حوزه فرعی در سیستان و بلوچستان برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست ثبت نام از داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 143 نفر نام نویسی كردند كه چهار نفر از آنان زن بودند و در نهایت از این تعداد، هشت نماینده منتخب مردم استان بر كرسی مجلس تكیه خواهند زد.
وی تاكید كرد: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مورد تایید هیات های اجرایی و نظارت سیستان و بلوچستان، 21 بهمن ماه توسط شورای نگهبان اعلام می شود.
جانشین رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیستان و بلوچستان 29 دوره از انتخابات را پشت سر گذاشته كه همه آنها قانونمند، سالم و با حضور حداكثری مردم شیعه و سنی استان برگزار شده است.
وی هماهنگی مسوولان حوزه های انتخابیه و دستاندركاران برگزاری انتخابات را ضروری دانست و گفت: كاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید اخلاق انتخاباتی را در عرصه رقابت و تبلیغات تا آخرین مرحله از انتخابات حفظ كنند.
فرماندار زابل نیز در این نشست گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم در حوزه انتخابیه زابل اندیشیده شده است.
حسین كیخا افزود: 269 شعبه اخذ رای برای انتخابات آتی در منطقه سیستان پیش بینی شده است كه از این تعداد 160 شعبه در شهرستان زابل، 80 شعبه در شهرستان زهك و باقی آنها در شهرستان هیرمند استقرار می یابند.
وی با بیان اینكه برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در سرلوحه هیات اجرایی حوزه انتخابیه زابل قرار دارد، گفت: روند اجرای مراحل نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان مطلوب و از برنامه زمان بندی وزارت كشور نیز جلوتر است.
وی اضافه كرد: از 22 نفر ثبت نام شده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه سیستان، در مرحله نخست، صلاحیت 10 نفر توسط اعضای هیات اجرایی و نظارت تایید شد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.