اصفهان/

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان برگزیده جشنواره خوارزمی شد

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه کاشان برنده رتبه سوم پژوهش کاربردی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی شد و جایزه این جشنواره را از رییس جمهور دریافت کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشان گفت: محمد الماسی  با طراحی و ساخت دستگاه مغناطومتر گرادیان متناوب دوتسلا با قابلیت آنالیز forcبه عنوان پژوهشگر و فناور برتر کشور معرفی شد و توانست برای نخستین بار جایزه جشنواره خوارزمی را از آن این دانشگاه کند. 

 عباس کتابی افزود: در این جشنواره 1357 طرح برای شركت در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی در 15 گرایش برق و كامپیوتر، زیست فناوری و علوم پایه پزشكی، مكانیك، صنایع شیمیایی، علوم پایه، كشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فناوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی های نو، فناوری اطلاعات، هوافضا، صنایع و مدیریت فناوری و علوم پزشكی به دبیرخانه ارسال شد كه در نهایت 31 طرح شامل 23 طرح داخلی و هفت طرح خارجی و یك طرح از ایرانیان مقیم خارج از كشور به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شد.  

وی افزود: در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی 23 طرح برگزیده داخلی در چهار بخش پژوهش های بنیادی، كاربردی، توسعه ای و نوآوری ارائه شد.  

یاد آور می شود: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح، و جمعی از دانشمندان، مبتکران، نوآوران و مخترعان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.