در گفتگوي خبري مطرح شد؛

سازمان سينمايي خدمات بیشتر و بهتری را به اهالی سینما مي دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی سازمان سینمایی را گامی در جهت وفاق و همگرایی اهالی سینما دانست و گفت :این سازمان همه اقشار سینمایی کشور را حمایت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،" سید محمد حسینی" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي  با بیان این مطلب در گفتگوی ویژه خبری، سینمای کشور را پاک و مستقل توصیف کرد و اظهار داشت: پیام سینمای ما تازه و جدید است و باید عطش به معنویت و اخلاق در دنیا را پاسخگو باشد.

وی در عین حال تاکید کرد که باید از امکانات موجود در مسیر درستی استفاده کرد تا بتوان به این مهم دست یافت.

نایب رئیس شورای عالی سینما خاطرنشان کرد: در سال 90 مبلغ 50 میلیارد تومان به سینما اختصاص یافت تا حمایت جدی تری از تولیدات سینمایی داشته باشیم.

وی افزود: هرچند بودجه سال 90 با تاخیر تصویب و ابلاغ شد اما در سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص راه اندازی سازمان سینمایی گفت: موضوع سازمان سینمایی از ابتدای دولت دهم با جدیت پیگیری شد و تلاش کردیم کارهای حقوقی آن با دقت انجام شود تا شک و شبهه ای باقی نماند.

حسینی تشکیل سازمان سینمایی را بیانگر اهتمام جدی دولت در این زمینه دانست و گفت: باید چشم انداز 1404 را ترسیم و جایگاه خود را در این افق تعریف کنیم.

عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: توقع مردم ایران این است که سینما در مسیر اهداف آنان و نظام حرکت کند و امیدواریم با ایجاد جهش در این زمینه، تعداد فیلم هایی که به مردم برای دیدن آن توصیه می کنیم، افزایش یابد.

وی همچنین تصریح کرد: مطالبات مردم و سینماگران زیاد است ضمن آنکه در بعد سخت افزاری، تجهیزات و امکانات با کمبودهایی مواجه هستیم.

به گفته حسینی با راه اندازی این سازمان خدمات بیشتر و بهتری را به اهالی سینما ارائه می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد:‌ اگر چه آثار ارزشمندی در دنیا داشته ایم اما مردم توقع بیشتری در این زمینه دارند.

وی افزود: ساختار معاونت سینمایی پاسخگوی نیازها نبود بنابراین نیاز به یک ساختار جدیدتری بود تا بخش خصوصی در این زمینه تقویت و کارها با کیفیت بالاتری ارائه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: توقع مردم این است که سینما در مسیر اهداف مردم و نظام حرکت کند و امیدواریم در این زمینه جهشی حاصل شود و تعداد فیلم هایی که به مردم برای دیدن آن توصیه می کنیم افزایش یابد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.