ارومیه/

با قدرت از حقوق اجتماعی داوطلبان انتخاباتی حمایت می كنیم

رئیس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی تاكید كرد: با تمام قدرت از حقوق اجتماعی داوطلبان نمایندگی مجلس حمایت می كنیم.

ابراهیم فتح الهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،حمایت از حقوق كاندیداها را از وظایف وزارت كشور دانست و افزود: ما آماده هستیم برای همه داوطلبان نمایندگی مجلس ، همفكری راهبردی ارایة دهیم تا فضای عمومی جامعه برای برگزاری انتخابات سالم آماده شود.

وی، هدف اصلی انتخابات را تقویت پایه های نظام اسلامی اعلام كرد و اظهار داشت: داوطلبان با وارد شدن به میدان انتخابات بخشی از مشاركت را رقم زده اند و بخش دیگر را مردم رقم خواهند زد.

فتح الهی انگیزه و اعتقاد راسخ به شكل گیری نظام مردم سالار دینی را از ویژگی های انتخابات برشمرد و اظهار كرد: اسلامیت و جمهوریت نظام دو ركن اصلی است كه انتخابات تبلور اصلی جمهوریت نظام است.

وی گفت: اقبال اكثریت مردم در همه پرسی سال 58 به تشكیل جمهوری اسلامی نشان داد كه مردم خواهان برپایی حكومت دینی در كشور هستند و این پایه جمهوریت نظام است و منظور از اسلامیت نیز حاكم شدن قوانین شرع در حكومت است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در ادامه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را پاسخی دندان شكن به همه توطئه های دشمنان دانست و افزود: شكل رسمی تایید نظام اسلامی در انتخابات شكل می گیرد و برگزاری 30 انتخابات در 33 سال پس از انقلاب موید دموكراسی قدرتمند نظام اسلامی است.

فتح الهی، نقش قانونگذاری و برنامه ریزی كلان و نظارت بر اجرای قوانین و تحقیق و تفحص توسط مجلس را دو جایگاه و شان قانونی مجلس شورای اسلامی برشمرد و تاكید كرد: تمام مراحل انتخابات توسط خود مردم اجرا می شود و هیات های اجرایی و نظارت از بین مردم تعیین می شوند. همه اینها باعث می شود تا سالم ترین و قانونمندترین انتخابات انجام شود.

وی احزاب سیاسی را دیده بان جامعه اعلام كرد و اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد ورسانه ها و مطبوعات و دانشگاهیان دیگر نهادهای اجتماعی هستند كه در مشاركت مردم نقش موثری دارند.

فتح الهی گفت: هدایت افكار عمومی، دیده بانی، امر به معروف و نهی از منكر سه كاركردی است كه توسط نهادهای اجتماعی موجب بالندگی و رشد جامعه می شوند و در موضوع انتخابات و روشنگری و تبیین جایگاه مجلس و نمایندگی می توانند تاثیر گذار باشند.

وی اعمال حاكمیت ملی و اعمال قانون از طریق وزارت كشور را مورد تاكید قرار داد و گفت: برگزاری انتخابات و جلب مشاركت گسترده مردمی نیز از وظایف وزارت كشور و استانداری هاست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: اگر نیت ها الهی باشد در هر صورت پیروزی حاصل است، برای بالا بردن مشاركت مردمی و پر شور كردن صحنه انتخابات باید با تمام توان برنامه ریزی كرد.

فتح الهی دورنمای انتخابات در استان را بسیار مطلوب و سالم توصیف كرد و گفت: رقابت سالم و پاسداشت از اصل حاكمیت ملی خطوط قرمزی است كه باید از سوی همه كاندیدها رعایت شود.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، در عین حال پرداختن به موضوعات ملی و منطقه ای را مهم ارزیابی كرد و گفت: امیدواریم با همت و برنامه ریزی خوب كاندیداها، فضایی شیرین و صمیمی در انتخابات بوجود آید و این امكان با مشاركت و همدلی كاندیداها می تواند محقق گردد.

وی افزود: كاندیداها باید با استراتژی ملی برای رشد و توسعه منطقه برنامه ریزی كنند و طرح و برنامه های علمی و عملی برای رسیدن به این مهم بسیار موثر است.

فتح الهی با تاكید بر كیفیت بخشی به فعالیت های سیاسی اضافه كرد: با توجه به اینكه احزاب در غیر فصل انتخابات تحرك كمتری دارند، برای آشنایی مردم با كاندیداها و برنامه های آنها در مدت زمان كمی كه برای تبلیغات انتخاباتی در اختیار آنهاست باید تلاش مضاعفی انجام گیرد تا انتخاباتی پر شور و حداكثری را شاهد باشیم./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.