ایجاد تعاونی های جدید و اشتغالزایی در استان خراسان شمالی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: با افتتاح 17 شرکت تعاونی در سطح استان خراسان شمالی برای بیش از 270 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

حسینی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: امسال در ایام دهه فجر 17 شرکت تعاونی در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این شرکت های تعاونی در گرایش های صنعتی خدمات و مسکن فعالیت می کنند و بیش از دو هزار و نهصد نفر در آنها عضویت دارند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی سرمایه گذاری های انجام شده در این تعاونی هارا بالغ بر 53 میلیارد ریال عنوان کرد و خاطر نشان کرد: به منظور توسعه و تکمیل این تعاونی ها بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این تعاونی ها قرار گرفته است.

در ادامه معاون روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی از برگزاری آزمون طبقه بندی مشاغل درکارگاه های تولیدی و صنعتی شهر خبر دادو اظهار داشت: آزمون مذکور با شرکت 125 نفر از اعضای کمیته های طبقه بندی مشاغل در استان خراسان رضوی و جنوبی و با حضور نمایندگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مشهد برگزار شد.

سنجری با بیان اینکه هم اکنون از 423 کارگاه تولیدی صنعتی استان 300 کارگاه دارای طرح طبقه بندی مشاغل هستند افزود:‌بر اساس ماده 49 قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور برقراری عدالت فردی باید کارگران تمامی کارگاههای تولیدی صنعتی بالای 50 نفر و تمامی کارگران شرکت های خدماتی بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حقوق و مزایای خود را دریافت کنند که در این راستا یکی از وظایف عمده این اداره کل در حوزه نظارت بر نظامهای جبران خدمت پیگیری بررسی تایید و نظارت بر طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه های استان است.

در پایان نیز ویس کرمی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از معرفی 22 هزار متقاضی مشاغل خانگی به بانکهای عامل این استان اشاره و اظهار داشت: تسهیلات پیشنهاد شده برای اجرای طرح های خوداشتغالی این تعداد متقاضی در حوزه مشاغل خانگی بالغ بر 800 میلیارد ریال است.

وی افزود: کار پرداخت تسهیلات بانکی به این متقاضیان از طریق بانکهای عامل در سطح استان لرستان آغاز شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح این استان در بخش اشتغال و تعاون خاطر نشان کرد: کارگروه اشتغال لرستان در سالجاری 158 عضو در زمینه توسعه اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی داشته است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار