نادر بيگي:

طي سال هاي اخير، افت فاحشي را در كاتاي ايران شاهد بوده ايم

سرمربي ايراني تيم ملي كاتاي امارات گفت: كاتاي ايران طي سالهاي اخير افت زيادي داشته است، بطوري كه حتي قادر نيستيم عناوين گذشته خود را تكرار كنيم.

ابراهيم نادر بيگي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: به مدت 6 سال است كه بطور رسمي هدايت تيم ملي كاتاي امارات را بر عهده دارم، البته پيش از آن نيز سال ها در اين كشور فعاليت مي كردم و شاگردانم در اين كشور عناوين متعدد بين المللي و آسيايي دارند.

وي تصريح كرد: كاراته و به خصوص كاتاي ايران طي سال هاي اخير افت زيادي كرده است، بطوريكه حتي قادر نيستيم عناوين گذشته را در كاتاي آسيا تكرار كنيم.

نادر بيگي افزود: درست است كه تعداد تيم هاي كاتا در ليگ ايران افزايش يافته است ولي بايد بدانيم كاتاروهاي ايران، فقط در داخل كشور خوب هستند و در مسابقات بين المللي آسيايي و جهاني قادر به كسب مدال نيستند.

وي علت عدم موفقيت كاتاروهاي ايراني در مسابقات بين المللي را تفاوت سيستم كاتاي ايران و خارج از ايران عنوان كرد و گفت: متاسفانه سيستم كاتاي ايران با ساير كشورها متفاوت است و كاتاروها بايد بيشتر به روز شوند و داوران و مربيان كاتا به سيستم روز دنيا آشنا شوند.

نادر بيگي همچنين از بين رفتن كلاس هاي بيسيك در ايران را از مشكلات اساسي كاراته ايران بيان كرد و خاطر نشان كرد: متاسفانه اصول و كلاس هاي بيسيك در ايران فراموش شده اند و ديگر روي اين مسائل كار نميشود كه اين مسئله مشكلات زيادي براي كاراته ايران بوجود آورده است.

وي گفت: يكي ديگر از مشكلات و دلايل افت كاتا، بهاندون به اين بخش است، اكنون نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورها، بيشتر به كوميته بها داده مي شود و همه از كميته و اخبار اين بخش سخن مي گويند.

پيشكسوت كاتاي كشورمان خاطر نشان كرد: كاتا نسبت به كوميته بسيار دشوارتر است، از همين رو درمسابقات جهاني كه بيش از هشتاد كشور حضور دارند، تنها شاهد حضور 20 تيم هستيم و كشورهايي كه از تيم كاتا برخودارند، ثابت مي كنند كه از كاراته قدرتمند و فني برخودار هستند.

سرمربي تيم كاتاي امارات درمورد كاراته اين كشور گفت: كاراته امارات از نيروهاي اندكي بهره مي برد ولي از طرف ديگر حاشيه اي را در اين تيم شاهد نيستيم.

برعكس كاراته ايران از پتانسيل بسيار بالايي برخودار است و حاشيه در ان بيداد مي كند و همين حواشي باعث شده اند كه كاراته ايران از پيشرفت باز بماند و به جايگاه اصلي خود دست نيابد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.