ارومیه/

اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای تقویت اطفای حریق در عرصه های طبیعی آذربایجان غربی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: دو میلیارد ریال اعتبار برای تقویت اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی این استان اختصاص یافته است.

سرهنگ مهدی بختیاری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: طی توافق های انجام شده با مسوولان دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان غربی مقرر شد از محل اعتبارات خشكسالی افزون بر دو میلیارد ریال اعتبار برای تامین و تجهیز یگان حفاظت و اطفاء حریق منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شود.

وی اضافه كرد: در این راستا اداره كل منابع طبیعی آذربایجان غربی نسبت به خرید موتورهایی كه مجهز به وسایل اطفاء حریق هستند و صرفا برای نقاط جنگلی و صعب العبور ساخته شده اند اقدام كرده است.

وی با اشاره به مزیت ها و كارآیی های این موتورها اظهار كرد: با خرید این موتورها برای نخستین بار تمامی شهرستان های استان به این وسیله اطفاء حریق مجهز و نیروهای منابع طبیعی خواهند توانست با بهره گیری از فنون روز نسبت به مهار و كنترل آتش سوزی های احتمالی در سطح مراتع و جنگل های استان عمل كند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از خرید 20 دستگاه موتور اطفاء حریق در استان خبر داد و گفت: مجهز بودن به كپسول آتش نشانی، تانكر آب و داشتن موتور پمپاژ آب برای اطفای حریق در سطح 50 الی 100هكتار از عرصه های جنگلی از مزایای خرید این دستگاه ها است.

سرهنگ بختیاری افزود: این یگان ضمن آماده باش كامل با نیروهای تحت امر، با تلفن 09696 آماده هرگونه پاسخگویی و رسیدگی به مسایل و مشكلات در عرصه های منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: همكاری های مردمی در مهار آتش سوزی ها نقش بسزایی دارد و مردم استان می توانند در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی سریعا به اداره كل منابع طبیعی استان این موارد را گزارش دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.