کرمان/

بازدید سفیر ژاپن از مرکز در حال ساخت پرورش بوقلمون جبالبارز به جیرفت

كین ایچی كومانو سفیر ژاپن عصر دیروز در صدر هیئتی برای بازدید از مرکز در حال ساخت پرورش بوقلمون جبالبارز وارد شهرمحمد اباد جیرفت شد .

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛وی در جمع مسئولین جیرفت با اشاره به حضورش قبل از انقلاب در سفارت ژاپن در ایران و در دوران جنگ هشت ساله و در حال حاضر گفت تلاش نظام جمهوری اسلامی در توسعه ایران بخصوص محرومیت زدایی از مناطق محروم ستودنی است.

سفیر ژاپن با بیان این كه در همه جوامع كمبودهایی وجود دارد، گفت: دولت ژاپن تمایل دارد، برای رفع برخی از این كمبودها در مناطق دورافتاده ایران، همكاری لازم را داشته باشد .

وی با اشاره به اجرای طرح های كشورش در ایران، گفت: هدف ما از اجرای طرح ها در این مناطق كمك كردن به كوشش و تلاش هایی است كه توسط زنان روستایی انجام می شود و تاكنون نمونه ای از آن در همدان و فیروزكوه به بهره برداری رسیده است.

ایچی كومانو، افزود: بهره برداری از این طرح ها تاثیر بسیاری برای سایر نقاط این منطقه دارد و این همكاری هرچند كوچك، گام بعدی برای برقراری همكاری و دوستی بیشتر است.

در این دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت پرورش بوقلمون جبالبارز در زمینی به مساحت 540 مترمربع سوله با ظرفیت پرورش دو هزار قطعه در دست ساخت است.

اقای درینی افزود: برای ساخت این مركز دولت ژاپن 94 میلیون تومان به صورت بلاعوض كمك كرده و 70 میلیون توماندیگر را سازمان جهاد كشاورزی تامین کرده است.

وی گفت: این مركز توسط شركت تعاونی زنان روستایی جبالبارز با 180 عضو تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

اقای درینی جنوب کرمان را با تولید بیش از 4میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با 85 گونه تولید زراعی باغی و دارا بودن 4/2میلیون واحد دامی یک منطقه خاص در کشور عنوان کرد و سرمایه گذاری دولت ژاپن در این منطقه در بخش صنایع تبدیلی راخواستار شد.

فرماندار جیرفت همچنین در این نشست حضور دولت ژاپن در نقاط محروم ایران را نشانه روابط دوستانه دو کشور عنوان کرد.

اقای غنچه پور شاخص اصلی اقتصادی این منطقه را كشاورزی و دامپروری برشمرد وگفت تاكنون به صنایع تبدیلی كمتر توجه شده اما زیرساخت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه آماده است.

وی با قدر دانی از كشور ژاپن برای كمك به اجرای برخی طرح های عمرانی و اشتغالزا در مناطق محروم، ابراز امیداوری كرد: این كمك ها تداوم داشته باشد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.