اصفهان/

تبدیل خانه تاریخی با قری ها در نطنز به گنجینه باستان شناسی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز از بازسازی خانه تاریخی 'باقری ها' وتبدیل آن به گنجینه باستان شناسی این شهرستان خبرداد.

 احمدرضا قاسمی'درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، با اشاره به تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی خانه تاریخی باقری ها گفت: این اعتبار، برای اجرای كف فرش با سنگ گندمك، سفیدكاری، مخزن سازی، احداث دیوار بتنی، كاشی كاری مجموعه بهداشتی و آشپزخانه، و تاسیسات این خانه تاریخی هزینه خواهد شد.   

وی تاكید كرد: 300 میلیون ریال نیز، از محل اعتبارهای استانی و ملی در سال 88 برای مرمت این اثر تاریخی اختصاص یافته بود كه چندین مرحله كار مرمت و بازسازی آن انجام شده است.    

خانه باقری ها متعلق به اوایل دوره قاجاریه، در بافت تاریخی نطنز روبروی مسجد جامع و در كنار چنار هزار ساله این شهر قرار دارد.   

وجود پنج اتاق با معماری هشتی شكل، گچ بری های شكیل و پنجره های شبكه ای از جمله ویژگی های این اثر تاریخی است كه زیبایی خاصی به آن بخشیده است.   

 این بنا با وسعت 500 مترمربع به شماره 15184 در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.  

 تاكنون یك هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در شهرستان نطنز شناسایی شده كه از این تعداد 115 اثر در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.