در سال جاری محقق شد

رشد 42 درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان مرکزی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از رشد 42 درصدی بیمه شدگان از سال 1384 تا سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، کیومرث طهماسبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 84 تعداد 184 هزار نفر بیمه شده در استان مرکزی وجود داشت که این رقم با رشد 42 درصدی به 262 هزار نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران نیز در این مدت 75 درصد رشد داشته است به طوری که تعداد مستمری بگیران از 24 هزار نفر در سال 84 به 42 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی گفت: اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی از برنامه‌های مهم تامین اجتماعی در راستای حمایت از کارگران زحمتکش بود که در این راستا تا کنون هفت هزار نفر از کارگران ساختمانی در این استان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

طهماسبی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 24 میلیارد و 545 میلیون ریال در راستای خدمات کوتاه مدت و مبلغ یک ‌هزار و 694 میلیارد و 644 میلیون ریال بابت تعهدات بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

به گفته وی در دولت نهم و دهم زیرساخت‌های خوبی با همت مدیران سازمان فراهم شده و زمینه بهرمندی تمام اقشار جامعه از خدمات بیمه‌ای فراهم شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها به تبع گسترش پوشش بیمه‌ای و اجرای بخشنامه‌های حمایتی اخیر، همواره رویکرد سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات مطلوب همراه با دقت، سرعت و افزایش رضایت مخاطبین بوده که صدور بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌های اخیر سازمان مصداق این ادعا است.

طهماسبی متذکر شد: با توجه به بخشنامه صادره اگر بیمه شده دارای کمتر از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه باشد حداکثر تا پایان سال 90 می‌تواند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی شهرستان مربوطه و با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما، به ازای سنوات خود مستمری بازنشستگی دریافت کند.

به گفته وی بیمه شده‌ای که با توجه به احراز شرایط سنی سابقه وی بین 10 تا 20 سال باشد می‌تواند در صورت درخواست بازنشستگی به ازای هر سال سابقه پرداخت حق بیمه، یک روز حقوق مستمری بازنشستگی دریافت کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.