یاسوج/

خدمات گمرکی در کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته است

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: گمرک در این استان ناشناخته است و مردم با خدمات گمرکی آشنایی ندارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی خاشی با اشاره به این‌که دولت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مکلف است 30 درصد از گمرک‌های کمتر فعال خود را کاهش دهد، اظهار کرد: عدم رغبت تجار و بازرگانان استان برای ترخیص کالای خود در گمرک به ­رغم تسهیلات فراوان باعث شده تا آمار صادرات استان دو صدم درصد اعلام شود.
وی افزود: گمرک در استان ناشناخته است و مردم با خدمات گمرکی آشنایی ندارند که در راستای این اطلاع‌رسانی نشست­های متعددی با تولیدکنندگان و تجار استان داشتیم که هنوز رغبتی به ترخیص کالا از گمرک ندارند.
مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زمان یکی از مؤلفه­های مهم در تجارت به حساب می­آید، تصریح کرد: با ایجاد تسهیلات ترخیص کالا در محل شرکت توسط ارزیاب گمرک استان در هر ساعتی از شبانه‌روز، سعی شده تا زمان ترخیص کالا به حداقل برسد.
خاشی بیان داشت: بسته حمایت از تولید که توسط گمرک ایران طراحی شده به اکثر تجار و تولید کنندگان استان ارائه شده و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی استان نیز قرار گرفته تا تولید کنندگان از تسهیلات این طرح مطلع و از آن بهره برند.
وی همت دولت برای حمایت از گمرک استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ابتدا باید تسهیلات ترخیص کالا در استان برای تجار مشخص شود تا ترغیب بخش خصوصی برای ورود به این گمرک را به همراه داشته باشد.
خاشی افزود: به حداقل رسیدن زمان ترخیص کالا و کاهش هزینه‌های ناشی از بارگیری و تخلیه از مزایای ترخیص کالا در گمرک استان است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی گمرک امانات پستی در این استان خبر داد و افزود: در این بخش که در سال 90 راه‌اندازی شد تاکنون 94 اظهارنامه گمرکی تکمیل گردیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.