یاسوج/

کارگاه کنترل کیفی آزمایشگاه‌های هماتولوژی در یاسوج برگزار شد

کارگاه کنترل کیفیت آزمایش‌ها، با موضوع آزمایش‌های هماتولوژی در سالن اجتماعات بیمارستان شهید بهشتی یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بهروز یزدان‌پناه در کارگاهی که به همت اداره امور آزمایشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: انتظارهای مردم از بالا بودن کیفیت، صحت و دقت آزمایش‌ها بالا رفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان داشت: آگاهی مردم و نقش آزمایشگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها بالا رفته که این موضوع حساسیت و اهمیت کار آزمایشگاه‌ها و پرسنل زحمت‌کش این بخش را نشان می‌دهد.
وی بیان داشت: لازم است همزمان با بالارفتن سطح انتظارات به‌حق مردم، آزمایشگاه‌ها و خدمات آن‌ها هم ارتقا پیدا کنند و خود را بالا بکشند تا در این رهگذر عقب نمانند.
این مسئول آزمایشگاهی افزود: کار خوب و باکیفیت در خدمات آزمایشگاهی با به عهده گرفتن نقش موثرتر و علمی در برطرف کردن مشکلات سلامت باید انجام شود.
وی با اشاره به رشد علوم مختلف به‌ویژه علم پزشکی عنوان کرد: آزمایشگاه‌ها هم لازم است پا به پای دیگر علوم پیشرفت و توسعه پیدا کنند که لازمه این کار افزایش توانمندی علمی و تجربی کارکنان آزمایشگاه‌ها است.
یزدان‌پناه در رابطه با آزمایش‌های هماتولوژی ابراز داشت: یکی از شاخص‌های سلامت در انسان، طبیعی بودن تعداد و ابعاد سلول‌های خونی است، بنابراین بررسی سلول‌های خونی می‌تواند عامل مهمی در تشخیص بیماری‌ها باشد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: بخش خون شناسی نیز یکی از بخش‌های بسیار مهم در تشخیص طبی بوده که روزانه درصد بسیاری از حجم فعالیت‌های آزمایشگاه را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به افزایش امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت چند سال قبل گفت: تجهیزات در طی 20 سال گذشته بسیار بیشتر و مجهزتر شده به‌طوری‌که دستگاه‌هایی که تنها قادر به اندازه‌گیری دو پارامتر بودند با دستگاه‌هایی که 32 پارامتر را اندازه‌گیری می‌کنند، جایگزین شده که این موضوع باید منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات در این بخش از حوزه سلامت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.