افزايش نارضايتي‌ها از دولت ایتالیا

وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم ايتاليا بر نارضايتي از عملكرد دولت جديد اين كشور افزوده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شهروندان ایتالیایی ‌معتقدند در سراسر زندگی شان، با چنین وضع دشوار اقتصادی روبرو نبوده اند.

اين گزارش حاكيست بسیاری از آنان بر این باورند که ماریو مونتی،  نخست وزیر  این کشور،حامی نظام سرمایه داری بوده و دولت او به قدرت های مالی و نظام بانکی بین المللی وابسته است، یعنی به محافلی که عامل اصلی بحران اقتصادی هستند و حالا می خواهند بار آن را بر دوش کارگران و مهاجران تحميل كنند.

گسترده شدن شعله خشم یونانی ها از تصویب قوانین جدید سخت گیرانه اقتصادی، هشدار جدي براي دولت مونتی محسوب مي شود که با تشدید تدابیر ریاضتی، می تواند پیامدهای مشابهی نیز براي ایتالیا  به دنبال آورد. این در حالی است که مونتی بار دیگر سیاست ریاضت اقتصادی را تنها راه حل مشکلات بحران اقتصادی در ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی دانست.

نخست وزیر ایتالیا در اين باره گفت: به اعتقاد ایتالیا، گفتگو میان اعضای اتحادیه اروپا برای کمک به برون رفت از بحران اقتصادی نتيجه بخش خواهد بود و باید این گفتگوها را برای اجرایی شدن هر چه سریعتر اصلاحات، تقویت کرد.

يادآور مي شود از اغاز سال جدید میلادی با اجرایی شدن بسته ریاضتی 30 میلیارد یورویی دولت مونتی، مردم این کشور با مشکلات مالی زیادی روبرو شده اند. ایتالیا با داشتن بیش از 1900 میلیارد یورو بدهی عمومی، یکی از مقروض ترین کشورهای جهان است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار