ارومیه/

مار افعی البرزی در خطر انقراض

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مار افعی البرزی در حیات وحش آذربایجان غربی در خظر انقراض قراردارد.

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بین خزندگان حیات وحش آذربایجان غربی گونه بحرانی شناسایی نشده است.

وی با اشاره به در معرض انقراض قرار گرفتن مار افعی البرزی، تصریح کرد: یک نوع سمندر در حیات وحش اذربایجان غربی نیز آسیب‌پذیر است.

وی با اشاره به وجود 2 گونه پرنده در حال انقراض در آذربایجان غربی، افزود: اردک سر سفید و یک گونه بالابان در آذربایجان غربی در خطر انقراض قرار دارند.

عباس‌نژاد از انقراض 3 گونه پستاندار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: موش همستر، گوزن زرد ایرانی و نوعی پلنگ در معرض انقراض هستند.

وی با اشاره به وجود 7 گونه آسیب‌پذیر پستانداران در استان، گفت: این گونه‌ها شامل 3 گونه خفاش، قوچ و میش ارمنی، سنجاقک و کل و بز است.

وی با اشاره به تعداد پرندگانی که در آذربایجان غربی زیست می‌کنند، اظهار داشت: 286 گونه پرنده در استان وجود دارد که این تعداد در سطح کشور 521 گونه است و با توجه به این آمار 55.6 درصد پرندگان موجود کشور در استان آذربایجان غربی زندگی می‌کنند.

عباس‌نژاد تعداد خزندگان استان را 59 گونه برشمرد و تصریح کرد: اذربایجان غربی 27.6 درصد کل خزندگان کشور را در حیات وحش خود جای داده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.