استاندار خراسان رضوي:

مردم ايران انقلابي ترين مردم تاريخ هستند

صلاحي مردم ايران را انقلابي ترين مردم در طول تاريخ دانست.

به گزارش  سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: حضور چشمگير و پرشور مردم در راهپيمايي باعث شد يك بار ديگر خيال خام استكبار مبني بر فاصله انداختن مردم از نظام مقدس جمهوري اسلامي به ياس تبديل و توطئه هاي آنان خنثي شود.
استاندار به پروژه هايي كه در اين ايام به افتتاح رسيده اشاره كرد و افزود: در دهه فجر امسال هزار و 91 پروژه با اعتباري بالغ بر هزار و 195 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.
وي گفت: سهم 43 دستگاه اجرايي از اين پروژه ها هزار و 27 پروژه با اعتباري بالغ بر هزار و 136 ميليارد تومان و 63 پروژه با اعتباري بالغ بر 59 ميليارد تومان مربوط به شهرداري مشهد بود.
صلاحي تصريح كرد: در هفته دولت امسال نيز هزار و 820 پروژه با اعتباري بالغ بر 720 ميليارد تومان در استان به بهره برداري رسيد كه مجموع اين پروژه ها بدون احتساب پروژه هايي است كه در طول سال و به مناسبت هاي مختلف به بهره برداري مي رسد.
استاندار يادآور شد توجه به اتمام پروژه هايي نيمه تمام به خصوص در خدمات روستايي از جمله اولويت هاي كاري در سال 89 و 90 در استان بوده است.
وي در بخش ديگري ار سخنانش با اشاره به نامگذاري دهه چهارم انقلاب به دهه پيشرفت و عدالت گفت: خراسان رضوي از آغاز دهه چهارم تاكنون پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي در بخش ها و حوزه هاي مختلف داشته است.
صلاحي افزود: در حوزه آموزش عالي هم اكنون 240 هزار دانشجو در 173 واحد آموزشي استان مشغول به تحصيل هستند كه اين ميزان در ابتداي انقلاب پنج هزار و 600 دانشجو در شش واحد آموزشي بوده است.
وي تصريح كرد: احداث شهرك سلامت و دانش در مشهد و راه اندازي واحد بين المللي دانشگاه فردوسي مشهد از ديگر دستاوردها در حوزه آموزش عالي مي باشد.
صلاحي به فعال بودن شش هزار واحد صنعتي در استان اشاره كرد و گفت: كسب رتبه دوم صادرات غيرنفتي كشور با صادراتي بالغ بر 1.5 ميليارد دلار در سال گذشته و همچنين توليد سالانه هفت ميليون تن سيمان در استان از جمله دستاوردهاي استان در بخش صنعت و معدن است.
استاندار از اهتمام استان براي تكميل چرخه توليد فولاد در استان خبر داد و گفت: هم اكنون حدود 9 ميليون تن فولاد در استان توليد مي شود كه با برنامه ريزي هاي انجام شده و با توجه به وجود معادن بزرگ سنگ آهن در سنگان خواف واحد كنستانتره و گندله سازي نيز در استان راه اندازي خواهد شد.
وي به توليد سالانه 10 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در استان اشاره كرد و اظهار داشت: هم اكنون از مجموع اراضي استان 800 هزار هكتار به صورت آبي و 300 هزار هكتار به صورت ديم زير كشت مي باشد كه با اجراي طرح ملي كشاورزي و اختصاص 360 ميليارد تومان اعتبار در سال 91 اراضي قابل كشت شناسايي و در قالب تحويل زمين به صورت رايگان و 10، 30، و 99 ساله و ارائه تسهيلات، اراضي بيشتري در استان زير كشت خواهد رفت.
صلاحي گفت: در حوزه هاي فرهنگي نيز طرح ها و برنامه هاي بسيار خوبي در استان اجرا شده و دستاوردهاي مطلوبي داشته ايم كه از جمله آنها مي توان به اجراي برنامه خانواده پايدار، طرح تحول اجتماعي و طرح كوتاه مدت و بلند مدت عفاف و حجاب در استان اشاره كرد.
استاندار به اتمام مطالعه طرح ارتقاي كمي و كيفي زيارت در استان اشاره كرد و آن را دستاوردي مهم در حوزه زيارت دانست و خواستار ايجاد شبكه زيارت در كشور شد.
صلاحي در ادامه با اعلام اينكه در سال گذشته 99.999 درصد بودجه عمراني استان جذب شده به مديران دستگاه هاي اجرايي توصيه كرد تا نسبت به جذب 100 درصدي بودجه عمراني استان برنامه ريزي كنند.
وي همكاري دستگاه هاي نظارتي و ديوان محاسبات در استان را با استانداري مطلوب توصيه كرد و گفت: حاصل تعامل و همكاري دستگاه هاي اجرايي با ديوان محاسبات و دستگاه هاي نظارتي، شتاب توسعه استان بوده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.