ارومیه/

سمن‌ها برای پیشگیری از اعتیاد همکاری خوبی دارند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: سمن‌ها در آذربایجان غربی برای امر پیشگیری از اعتیار همکاری خوب و همه‌جانبه‌ای دارند.

علیرضا فیضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن تقدیر از عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای برنامه‌های مختلف این ستاد اظهار داشت: هم‌اکنون 18 تشکل مردم‌نهاد با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همکاری نزدیک و خوبی دارند به طوری که حدود 75 تا 80 درصد موفقیت‌های ستاد در کارهای درمانی و پیشگیری مرهون تلاش اعضای این تشکل‌ها است.

وی لازمه توفیق در طرح‌های مختلف را جلب مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: تجربه نشان داده است هر کاری با مشارکت مستقیم اقشار مختلف جامعه به مرحله اجرا برسد مجریان آن طرح موفقیت‌های زیادی در همه ابعاد تجربه می‌کنند از این رو می‌طلبد بیش از بیش ظرفیت‌های انسانی موجود در جامعه و توان افراد دلسوز به کار گرفته شود تا نتایج موثرتری در زمینه مبارزه با مواد مخدر کسب شود.

وی  با بیان اینکه طبق سند جامع پیشگیری از اعتیاد باید هشت درصد جامعه زیرپوشش برنامه‌های ستاد قرار بگیرد، ادامه داد: برای عملی شدن این موضوع با سازمان آموزش‌ و پرورش قرار داد منعقد شده است تا اولیای دانش‌آموزان در کارگاه‌هایی با ظرفیت 300 نفر آموزش‌های لازم برای مقابله با اعتیاد فرا بگیرند.

وی گفت: این کارگاه‌های آموزشی برای مدیران، معاون و مشاوران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی تدارک دیده شده است به طوری که اجرای این طرح همچنان ادامه دارد عده‌ای از افراد علاقه‌مند از ابتدای سال تاکنون در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند ولی عده‌ای دیگر تا پایان سال آموزش‌های لازم دریافت خواهند کرد تا نسبت به انتقال آموخته‌های خود به دانش‌آموزان، خانواده و آشنایان خود مبادرت کنند.

فیضی‌زاده به همکاری با شهرداری و بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار همایشی با شرکت صاحبان آرایشگاه‌های زنانه برگزار شد و در این همایش افراد متخصص مطالب آموزنده و زیادی برای حاضران بیان کردند از طرف دیگر با همکاری دانشگاه‌ علوم پزشکی استان هم بروشورهای حاوی مطالب مفید تهیه و در آرایشگاه‌های زنانه برای اطلاع مراجعان و صاحبان این قبیل مراکز توزیع شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.