دبير اجرايي ششمين جشنواره شعر فجر:

شعرا، تقويم را ورق مي‌زنند

شعرا در قالب تدوين سالنامه‌اي با تکيه بر سالروز تولد و آثار شاعران برجسته و معاصر کشور تقويم را ورق مي زنند.

رضا حميدي دبير اجرايي ششمين جشنواره شعر فجر در گفتگو با

خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

با اشاره به تدوين تقويمي با تکيه بر سالروز تولد و آثار شاعران برجسته ادبيات معاصر، افزود: ششمين شاعرانه فجر کشور که 17 بهمن ماه و در استان کرمانشاه کار خود را آغاز کرده با تقسيم تمامي استان هاي کشور براساس زبان و همجواري به 9 منطقه امروز درب هاي خود را به روي اهالي شهر ساري گشوده است.

وي به برگزاري شعرخواني هاي سه روزه در تهران در قالب ششمين جشنواره شعر فجر اشاره کرد و گفت: 4 دانشگاه چون دانشگاه هاي علامه طباطبايي، الزهرا، و دانشگاه آزاد تهران و دو فرهنگسراي انقلاب و فردوس، پذيراي حضور شاعران شرکت کرده در ششمين جشنواره شعر فجر خواهند بود.

دبير اجرايي ششمين شاعرانه فجر کشور خبر از اختصاص 750 فرصت شعر خواني به شاعران شرکت کننده در بزرگترين جشنواره ملي و ادبي ايران داده و اظهار داشت: نظرات همه بزرگان شعر و ادب کشور با تمامي سلايق به شرط موافقت با نظام حاکم بر کشور، در جشنواره شعر فجر مشارکت داده شده اند.

حميدي با تاکيد به دعوت نشدن برخي شاعران به حضور در ششمين جشنواره شعر فجر تصريح کرد: اين جشنواره به تبعيت از قوانين بين المللي حاکم بر برگزاري تمامي جشنواره هاي فرهنگي و هنري، موافقت با نظام حاکم بر کشور را مهم ترين شرط مشارکت شاعران و هنرمندان مي داند.

وي در پايان خبر از گردآوري و تدوين دانشنامه اي با ظرفيت دربرگيري اشعار 20 تا 30 شاعر معاصر کشور داده و گفت: اين دانشنامه با توجه به جاي خالي کتاب هاي ترجمه اي اشعار شاعران معاصر کشور در قفسه هاي کتابخانه هاي داخل و خارج از مرزهاي کشور و با هدف آشنايي ساير کشورها با توانايي شاعران حال حاضر ايران به اکثر زبان هاي زنده دنيا، گردآوري شده و باور جهانيان نسبت به محدوديت دامنه توانمندي هاي شعر ايران به تاريخ شکوفايي شاعراني چون حافظ، خيام، فردوسي و سعدي را کمرنگ خواهد کرد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.