مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

افتتاح 9 باب کتابخانه مشارکتی در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سال جاری 9 باب کتابخانه مشارکتی در اردبیل افتتاح و به بهر‌برداری رسیده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صادق فرهمندامین در مراسم افتتاح اولین کتابخانه باز در شهرستان سرعین اظهار داشت: افزایش حضور توده‌های مختلف مردمی در کتابخانه‌ها، رشد سرانه مطالعه مفید،‌ تامین تجهیزات به روز علمی متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های مراجعین و افزایش اعضای فعال کتابخانه‌ها از برنامه‌های مهم این نهاد فرهنگی است.

این مسئول ادامه داد: تحقق این مهم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کتاب‌داران سراسر کشور وظیفه کلیه دستگاه‌هایی است که در این زمینه مسئول هستند و باید با مشارکت همگانی و فرهنگ‌سازی مناسب در این خصوص سرانه مطالعه مفید ایرانیان را ارتقا دهیم.

فرهمندامین در ادامه تعداد کتابخانه‌های مشارکتی موجود در استان را 14 باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد کتابخانه 9 باب در سال جاری افتتاح شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: در این راستا و به منظور تسهیل برای در دسترس قرار دادن کتاب، کتابخانه‌های عمومی مشارکتی با مشارکت موسسات و ارگان‌های دولتی و مردم‌نهاد راه‌اندازی می‌شود تا کتاب به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌هایی که فضا و امکانات لازم رابرای ایجاد این کتابخانه‌ها داشته باشند با کتاب‌ها و نرم افزار‌های کتابخانه‌ای تجهیز خواهند شد.

در ادامه این مراسم نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع پیشگیری از اعتیاد با همکاری نیروی انتظامی و با حضور روسای دستگاه‌های اجرایی و اداری در محل کتابخانه عمومی سرعین افتتاح شد که مورد استقبال قشرهای مختلف مردمی به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.