آتش به جان محيط زيست افتاده

دعواهاي كودكانه را كنار بگذاريد

ايران از جمله كشورهاي داراي محيط زيست غني و بي همتا در دنياست، طبيعت كويري، سبز، جنگل و كلي تالاب هاي متفاوت و درياچه هايي با قدمت هاي مختلف، كه هر كدام مي توانند به جاذبه اي براي گردشگران تبديل شوند و يا حتي طبيعتي بكر براي خود ايرانيها باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از آنجايي كه سازمان حفظ محيط زيست در ايران معنا و مفهومي جداي از ساير سازمان هاي محيط زيست در دنيا دارند، محيط زيست در معرض نابودي قرار گرفته و هرروز اخبار جديدي از نابودي ها در گوشه و كنار اين آب و خاك شنيده مي شود.
از احداث معدن در محدوده محافظت شده محيط زيست در شيراز گرفته تا خشك شدن زاينده رود و درياچه اروميه همه و همه از افتخارات مسئولان محيط زيست كشور است كه در همه موارد بلا استثنا خود را بي گناه مي داند و تقصير ها را به گردن ديگران مي اندازد.

البته از حق نگذريم كه گاهي همين نماينده هاي مجلس هستند كه بودجه محيط زيست را بمنظور تبليغ براي محيط زيست همشهري هايشان سر مي دهند ، هم اکنون نزدیک به چند هفته است که دریاچه پریشان دچار خودسوزی شده و بر اساس نظر کارشناسان این خودسوزی پیشرفت کرده است. خوسوزی در حاشیه کوه بز، منطقه فامور که همان ساحل سنگی دریاچه پریشان است، رخ داده که حدود 20 حفره کوچک در یک ردیف ایجاد شده که از آنها دود متصاعد شده است.
کارشناسان بر این اعتفادند زمانیکه تالاب به طور کامل خشک می شود مواد آلی آن و رسوبات کف تالاب افزایش می یابد، شرایطی به وجود می آورد که فعل و انفعلات مواد شروع می شود و در نهایت با بالا رفتن دما شاهد وقوع اینگونه پدیده ها خواهیم بود.
بر اساس اعلام رئیس اداره محیط زیست شهرستان کازرون در بستر دریاچه با وجود اینکه اقداماتی از جمله ایجاد کانال انجام شده اما همچنان در حال خودسوزی است.
جمال خداپرست با اظهار نگرانی از وضعیت تالاب بین المللی پریشان افزود: در همان مسیر اولیه کماکان خودسوزی دریاچه ادامه دارد اما آن مسئله ای که باعث نگرانی شده مربوط به پیشرفت خودسوزی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نگرانی که در مورد گسترده شدن آتش وجود داشت عملی شده و خودسوزی دریاچه در همان محدوده افزایش یافته است، اگر اعتباری برای احیای دریاچه در نظر گرفته شود می توان از افزایش این پدیده ها و نابودی تالاب جلوگیری کرد.
به هر حال بي توجهي مسئولان سازمان محيط زيست و نمايندگان اين مردم زياد طول نخواهد كشيد تا محيط زيستمان را با دستان خود خاك كنيم و در حسرت باغ و بستان هاي آباد كشورمان بمانيم. كاش اين پشت ميز نشين ها كمي به جاي دعواهاي و كارهاي بچگانه كمي هم به فكر مرد مي باشند كه به اين طبيعت آنور ميزي براي رسيدن به آرامش نياز دارند./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار