پانتا حرف اسرائيل را در مورد ايران پس گرفت

لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا تأکید کرد: اسرائیل هیچ گاه تصمیم به حمله علیه ایران نداشته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا در جلسه روز گذشته کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا در حالی که به شدت از سوی نمايندگان آمریکایی برای اظهار نظر در خصوص احتمال  اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران تحت فشار قرار گرفته بود، تأکید کرد: من بر این باورم که اسرائیل هرگز تصمیمی برای انجام حمله نظامی علیه ایران نداشته و هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته است.

حتي تحلیلگر تلویزیوني رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرده بود : آمریکا و غرب توان حمله نظامی به ایران را ندارند و اسرائیل نیز از این امر به خوبی مطلع است. به همین دلیل مقامات تل‌آویو تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعاهای حمله به ایران، آمریکا و غربی ها را تحت فشار بگذارند تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

 در شرایطی که جمهوری اسلامی همواره در پیگیری برنامه هسته‌ای خود همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است پانتا مدعي شد ایران یک نگرانی بزرگ براي آمریکا است ومقامات واشنگتن به دنبال يافتن تضميني هستند تا نشان دهد ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نمی‌کند.

پانتا در ادامه افزود: آمریکا و کشورهاي اروپايي گام‌هایی را در قبال ایران با افزایش تحریم‌ها علیه این کشور برداشته‌اند اما حفظ اتحاد جامعه بین‌المللی از اهمیت بسیاری وجود دارد. به هر حال دولت آمریکا بر این باور است که اسرائیل هیچ تصمیمی برای حمله به ایران ندارد.

يادآور مي شود مدتي قبل روزنامه "نیویورک‌تایمز" در گزارشی از هزاران مجوز محرمانه وزارت خزانه داری آمریکا برای ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران پرده برداشت كه نشان مي دهد آمريكا هر از چندگاهی بر تحریم‌های یکجانبه خود علیه تهران می‌افزاید اما در عین حال خود مدام تلاش می‌کند تا از این تحریم‌ها مستثنی باشد و تنها دیگر کشورهای جهان را برای اجرای این تحریم‌ها تحت فشار بگذارد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار