اراک/

مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید راه‌اندازی می‌شود

معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، چنگیزی‌آشتیانی اظهار داشت: با اخذ این مجوز مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید به عنوان سومین مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی بررسی و حل مشکلات اختلال تیروئیدی را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی مرکز تحقیقات متابولیسم و اختلالات تیروئید عنوان کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز محققان به راحتی می توانند پیرامون مشکلات و علل اختلالات تیروئیدی کار تحقیقاتی انجام دهند.
در حال حاضر مرکز تحقیقات پزشکی و مولکولی و مرکز تحقیقات سلولی و عفونی اطفال در استان فعالیت دارند که با راه‌اندازی این مرکز، تعداد مراکز تحقیقاتی استان به سه مرکز افزایش خواهد یافت.
معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: راه‌اندازی این مراکز با سه هدف اصلی صورت می‌گیرد که یکی از این اهداف راه‌اندازی مراکزی است که روی مبانی و موضوعات خاص تخصصی و فوق تخصصی کار تحقیقاتی خاص صورت دهند.
وی تربیت و آموزش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز عنوان کرد و گفت : با راه‌اندازی این مراکز اخذ درجه دکتری تخصصی از طریق پژوهشی که دانشجویان در این مراکز انجام خواهند داد، صورت می‌گیرد.
جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته پزشکی عمومی، داروسازی، دامپزشکی و دندانپزشکی از برنامه‌های آتی در این مرکز است./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.