اصفهان/

افزایش 23 درصدی استناد به مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون پژوهشی پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) گفت:استناد به مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2011 نسبت به سال 2000 بیش از 23 درصد افزایش یافت.

 دكتر 'علی گزنی'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران افزود: میزان استناد به مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان از 1/3درصد در سال 2000 به 14/24 درصد در سال 2011 رسیده است.   

وی تصریح كرد: تعداد استناد به مقالات یك مركز علمی نشان دهنده میزان اثرگذاری این مركز در سطح بین الملل است و رشد قابل توجه دانشگاه صنعتی اصفهان در این بخش نشان از سطح علمی و پژوهشی محققان این دانشگاه دارد.   

وی با اشاره به رشد چشمگیر مقالات ISI و ISC دانشگاه صنعتی اصفهان در سال های گذشته، افزود: حجم انتشار مقالات ISC این دانشگاه در سال 1380 با تعداد 132 مقاله شامل 8درصد از مقالات كشور بوده است.   

گزنی اظهار داشت: این آمار به بیش از 200 مقاله در سال 1390 با 13 درصد افزایش رسیده است.   

معاون پژوهشی پایگاه استنادی جهان اسلام، رشد انتشار مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان را از دو درصد در سال 2000 به 19 درصد در سال 2011 اعلام كرد و گفت: درج نادرست نام دانشگاه صنعتی اصفهان در مقالات، تأثیر بسزایی در عدم رتبه بندی دقیق و كسب امتیاز واقعی این دانشگاه داشته است.   

گزنی، بیشترین آمار انتشار مقالات این دانشگاه را به ترتیب در مجلات ایران، آمریكا و انگلیس عنوان كرد و افزود: تمام شاخص های بین المللی اعم از درصد رشد مقالات، تعداد استنادها و میزان اعتبار مجلات و نشریات منتشر كننده مقالات این دانشگاه حاكی از جهش بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش پژوهشی است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.