اصفهان/

ضرورت اجرای طرح ویژه ایمن سازی رشته كوه های كركس

مدیر كل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، بر اجرای طرح ویژه ایمن سازی در رشته كوه های كركس تاكید كرد.

'به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران منصور شیشه فروش' دیروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نطنز، با اشاره به حادثه كوهنوردی هفته جاری در رشته كوه های كركس، اظهار داشت: برای جلوگیری از حوادث دلخراش كوهنوردی ضرورت دارد هرچه سریع تر این طرح اجرا شود.  

وی، از هیات كوهنوردی نطنز خواست به نحو شایسته كوهنوردان این شهرستان و استان های همجوار را از خطرات صعود به رشته كوه های كركس در فصول پربرف و سرد سال آگاه كنند.  

 فرماندار نطنز نیز در این نشست، به گروه های كوهنوردی توصیه كرد از صعودهای خودسرانه به ارتفاعات كركس در فصول سرد سال خودداری كنند.  

 مهدی سلیمانی' بر لزوم ایجاد پایگاه ثابت امداد كوهستان در ارتفاعات كركس و تجهیز كامل جمعیت هلال احمر شهرستان به ابزارهای تخصصی امداد و نجات كوهستان تاكید كرد.  

 وی، با تسلیت به خانواده های داغدار حادثه كوهنوردی گفت: نیروهای امداد و نجات تمامی توان خود را برای یافتن سه كوهنورد دیگر بكار خواهند گرفت.  

خاطر نشان می شود: یك گروه كوهنورد 10 نفره كاشانی در برنامه صعود زمستانه، جمعه گذشته به رشته كوه های كركس نطنز موسوم به 'یال اوره' در ارتفاع دو هزار و 700 متری رفته بودند، كه گرفتار برف و سرما شدند.   

گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر 5 نفر از این کوهنوردان را نجات دادند ولی متأسفانه جسد دو كوهنورد پیدا شدو از سرنوشت سه كوهنورد دیگر خبری نیست.  

یادآور می شود: قله كركس با سه هزار و 980 متر ارتفاع در شمال استان اصفهان قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.