ایتالیا از نامزدی برای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ انصراف داد

بحران اقتصادی به استقبال بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی رفت و شهر رم که پیش‌تر داوطلب برگزاری این مجموعه از مسابقات ورزشی در سطح بین المللی بود، از نامزدی انصراف داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ با وجود مخالفت‌های مطرح شده از سوی گروهی از نمایندگان پارلمان ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا درباره این تصمیم گفت: دولت احساس نمی‌کند که مسوولیتی برای تعهد و تضمین مالی تحت شرایط جاری ایتالیا برعهده نگرفته است. با در نظر گرفتن وضعیت ما ارزیابی کرده‌ایم که ریسک این امر را نمی‌توانیم بپذیریم.

تصمیم به کناره گیری از نامزدی برگزاری مسابقات المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی اختلاف میان احزاب سیاسی ایتالیا را افزایش داده است.

حامیان سیاسی سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا این تصمیم را اشتباهی بزرگ و از دست دادن فرصت برای سرمایه گذاری و توسعه خوانده‌اند.

برآورد می‌ شود که برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی ۸ میلیارد و دویست میلیون یورو هزینه در برداشته باشد و در همین حال ضمن اشتغال زایی برای یکصد و هفتاد هزار نفر، چیزی در حدود سه میلیارد و پانصد میلیون یورو نیز سود به همراه آورد./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار