معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد:

خبرنگاران در انتظار ابلاغ آئين نامه اي جديد

مراحل پيش بررسي و طراحي آئين نامه اي جديد در رابطه با تعريف و رتبه بندي مشاغل خبرنگاري در کميسيون هاي دولت پايان يافته و در انتظار ابلاغ به سر مي‌برد.

محمد جعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با

خبرنگار حوزه‌ ادبيات باشگاه خبرنگاران

گفت: سازمان تامين اجتماعي و سازمان هاي بيمه گذار مدعي بودند که در مصوبه‌ پيشين که براساس آن خبرنگاري جزء‌ مشاغل سخت و زيان آور محسوب مي‌شود و بايد از بازنشستگي پيش از موعد و همچنين برخي از تسهيلات ديگر استفاده کنند شغل خبرنگاري به درستي تعريف نشده است از همين رو ما اقدام به طراحي يک آئين نامه جديد در اين خصوص کرديم.

محمدزاده ادامه داد: طبق اين آئين نامه مشاغل روزنامه نگاري به درستي تعريف نشده است که بر اساس اين تعريف ضمن اجرايي شدن قانون و مصوبه قبلي کار حرفه اي خبرنگاران نيز طبقه بندي مي شود.

وي افزود: طراحي و مراحل پيش بررسي اين آئين نامه در کميسيون هاي دولت به پايان رسيده و ما هم اکنون منتظر ابلاغ و عملياتي شدن آن هستيم.

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص نحوه بيمه شدن خبرنگاراني که از سوي مطبوعات و خبرگزاري هاي خود بيمه شده اند، گفت: راه هاي مختلف براي از ميان نرفتن حق و حقوق خبرنگاران وجود دارد که بيمه‌ي خويش فرمان و بيمه ‌ي خبرنگاري از جمله اين راه هاست.

محمدزاده خاطرنشان کرد: بيمه ‌خويش فرما به آن نوع از بيمه گفته مي شود که بخشي از هزينه آن را خبرگزاري و يا مطبوعات مربوطه و بخشي ديگر را شخص خبرنگار پرداخت مي کند اما بيمه خبرنگار به بيمه اي گفته مي شود که تمامي هزينه هاي آن را شخص خبرنگار پرداخت مي‌کند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.