تبریز/

راه‌اندازی پنجره واحد راه تشویق سرمایه‌گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌شرقی، راه تشویق سرمایه‌گذاری را ایجاد و راه‌اندازی سیستم مکانیزه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری ذکر کرد.

حسینی درگفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران،افزود : یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی، میزان سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشورها است، در واقع سرمایه‌گذاری به‌عنوان موتور توسعه اقتصاد کشورها محسوب می‌شود که برای تحقق این مهم تسهیل و روان‌سازی مسیر سرمایه‌گذاری می‌تواند یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار ‌باشد.

وی گفت: برخی از دولت‌ها تلاش زیادی را انجام دادند تا از طریق کاهش پروسه روند سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار خود میزان سرمایه‌گذاری را گسترش دهند، یکی از عواملی که باعث افزایش قابل ملاحظه در حجم سرمایه‌گذاری می‌شود، انجام سریع و کم هزینه در روند یک سرمایه‌گذاری است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یک روش برای حل این مسئله، ایجاد پنجره‌ واحدی است که به وسیله آن اطلاعات و مدارک (اسناد) سرمایه‌گذاری تنها از یک نقطه ورودی ارائه شده و پردازش می‌شوند و محصول خروجی که در این جا همان مجوز سرمایه‌گذاری است از همان نقطه ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این کار می‌تواند قابلیت دستیابی و پردازش اطلاعات را ارتقا بخشد، جریان‌های اطلاعاتی بین سرمایه‌گذار و دولت را تسریع و تسهیل کند و می‌تواند به هماهنگی و اشتراک بیشتر داده‌ها در سیستم‌های دولتی منجر شود در حالیکه برای تمام کسانی که به‌عنوان یک فعال اقتصادی عمل می‌‌کنند، مزایای معنی‌داری به همراه دارد.

حسینی گفت: استفاده از چنین تسهیلاتی می‌تواند به اثربخشی مطلوب منجر شده، کارایی کنترل‌های اداری را افزایش دهد همچنین با استفاده‌ی بهینه از منابع، از میزان هزینه‌های دولت‌ها و سرمایه‌گذاران بکاهد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.