توليد سوخت هواپيماي بدون گوگرد در كشور

عليرضا ضيغمي گفت:‌ با تولید نفت سفید با کیفیت در پالایشگاه های شهید تندگویان و امام خمینی (ره)، سوخت هواپیمای عاری از گوگرد در کشور تولید می شود.

عليرضا ضيغمي، مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در باره اجراي طرح هاي توسعه اي پالايشگاه هاي كشور گفت:‌ طراحی و راه اندازی اولین واحد تولید گوگرد با طراحی ایرانی در پالایشگاه شهید تندگویان تهران انجام شده است و درمجموع در این پالایشگاه یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 650 میلیارد تومان آن مربوط به طرح بهینه سازی و بقیه مربوط به طرح های محیط زیستی این پالایشگاه است.

وي افزود:‌ با تولید نفت سفید با کیفیت در اثر اجرای طرح های توسعه ای پالایشگاه های شهید تندگویان و امام خمینی (ره) شازند، سوخت هواپیمای عاری از گوگرد در کشور تولید می شود.

ضیغمی با بيان اينكه تا پایان سال 91 حدود 50 درصد از نفت گاز (گازوییل) تولیدی پالایشگاه های کشور با اجرای طرح های توسعه ای استانداردهای یورو 5 کسب می کنند، ادامه داد:‌ در مجموع 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی و بنزین سازی پالایشگاه های کشور انجام شده است که از این رقم 8 هزار میلیارد تومان به پروژه های بهینه سازی اختصاص دارد.


مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش درباره تامین منابع مالی طرح های توسعه ای پالایشگاهی گفت: برای اجرای این طرح ها حدود 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده است و در آینده فروش اوراق نخواهیم داشت ولی به جای آن از منابع بانک ملت و صندوق انرژی اعتبارات مورد نیاز این طرح ها تامین خواهد شد.


وي با بيان اينكه عمده طرح های توسعه ای پالایشگاه های کشور هم اکنون در مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی قرار گرفته است و به جز دو طرح توسعه پالایشگاه آبادان و اصفهان مابقی طرح ها تا پایان سال 91 در مدار تولید قرار می گیرد، تصريح كرد:‌ هر دو ماه یکبار یک پروژه در طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به بهره برداری می رسد كه زیرساخت های این طرح کامل شده و همه واحدهای آن از مرحله پیش راه اندازی گذشته است./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار