ارومیه/

محصولات كشاورزی آذربایجان غربی توانایی صدور به كشور اوكراین را دارد

رییس اتحادیه صادركنندگان محصولات كشاورزی آذربایجان غربی گفت: محصولات كشاورزی استان قابلیت و توانایی صدور به كشور اوكراین را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، شكور علی پور در حاشیه دیدار سفیر اوكراین با تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های موجود آذربایجان غربی بر كسی پوشیده نیست و سهم 34 درصدی تولید سیب كشور نشان دهنده این ظرفیت است.

وی با اشاره به برخورداری استان از نعمت های طبیعی خدادادی، نیروی انسانی كارآمد و محصولات باغی با كیفیت در كشور اضافه كرد: تولید سالانه یك میلیون تن سیب قرمز، 250 هزار تن انواع انگور، یك صد هزار تن انواع محصولات كشاورزی هسته دار این استان را به قطب كشاورزی ایران تبدیل كرده است.

وی این محصولات كشاورزی هسته دار را شامل گیلاس، آلبالو، آلو، شلیل و هلو عنوان كرد و گفت: این محصولات به كشورهای عراق، تركمنستان، روسیه، كشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علی پور با اشاره به حجم بالای صادرات محصولات كشاورزی و سبزیجات استان به كشورهای فدراسیون روسیه گفت: در سال های اخیر همكاری های خوبی با كشور روسیه در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم كشور اوكراین نیز بستر مناسبی برای صدور محصولات با كیفیت آذربایجان غربی به این كشور را فراهم كند./س

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.