برای نخستین بار توسط هلال احمر انجام می‌شود

توزیع نقشه راه‌های پرحادثه کشور بین مسافران نوروزی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از توزیع نقشه راه‌های پرحادثه کشور بین مسافران نوروزی برای نخستین بار در سطح کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، محمدجواد جعفریان در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: 18 هزار نفر از جوانان جمعیت هلال احمر در غالب یک هزار و 100 پست طی 15 روز در جاده های استان به مسافران نوروزی خدمات دهی خواهند کرد.

وی افزود: ضریب نفوذ تعداد اعضای جمعیت جوانان هلال احمر کشور جزو شاخص ترین جمعیت امدادگران در جهان است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در ایران از هر 35 نفر یک نفر عضو جمعیت جوانان است که این رقم در بسیاری از کشورهای جهان یک در مقابل 5 هزار نفر است.

جعفریان از عضویت یک میلیون و 800 هزار نفر در جمعیت جوانان هلال احمر کشور خبر داد و گفت: 57 درصد این جمعیت را بانوان و 43 درصد دیگر را مردان تشکیل می دهند.

وی از اجرای برنامه‌های ویژه ارتقای آموزش های همگانی، آموزش‌های تخصصی و نیمه تخصصی نیز خبر داد و افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر تاکنون از آموزش‌های همگانی ما بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: 400 هزار نفر نیز آموزش‌های نیمه تخصصی و 50 هزار نفر نیز آموزش های تخصصی را فرا گرفته‌اند.

جعفریان از اجرای 30 سرفصل برنامه ای این سازمان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون در حوزه جوانان فعالیت های بسیاری برای کسب تجربه و ارتقای تجربیات امدادی جوانان عضو صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین 100 نفر برای امداد و کمک‌رسانی به سیل زدگان پاکستان و سومالی در سال جاری اعزام شدند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: بعد از ارائه خدمات امداد و نجات ورود به حمایت‌های اجتماعی پس از حادثه از دیگر اهداف مهمی است که این سازمان دنبال می‌کند.

جعفریان گفت: اجرای اردوهای نیکوکاری و طرح راهنمای مسافران نوروزی نیز امسال همانند سال‌های گذشته انجام خواهد گرفت.

وی از اجرای 40 برنامه مناسبتی با رویکرد کاهش صدمات ناشی از حوادث نیز در سطح کشور خبر داد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: در سال جاری برنامه‌های خود امدادی برای جوانان زیر 18 سال نیز دنبال شده است.

جعفریان انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ساخت اردوگاه های فرهنگی در داخل و خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان برشمرد و اظهار داشت: همراه کارت جوانان نیز از دیگر برنامه های مهمی است که این جمعیت برای اعضای خود انجام داده است.

وی گفت: توسعه ظرفیت‌های اردوگاهی و ساخت و تکمیل اردوگاه‌های خارج از کشور، تلاش در ارتقای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های مهمی است که در سال 91 دنبال می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.