بازگشت يخ نوردان از آذربايجان

تيم اعزامي به رقابت هاي يخ نوردي آذربايجان ديروز سه شنبه 25 بهمن از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد كشورمان شدند.

هادي صابري ، دبير فدراسيون كوهنوردي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ رقابت هاي يخ نوردي جمهوري آذربايجان طي روزهاي 11-12 فوريه برابر با 23 -22 بهمن در منطقه قوسا كه داراي يخچال هاي طبيعي است برگزار شد و تيمي چهار نفره از يخ نوردان كشورمان در اين مسابقات شركت داشتند و بعد از پايان اين رقابت ها روز گذشته از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) وارد كشورمان شدند.

وي تصريح كرد: در اين رقابت هايخ نورداني از كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، جمهوري داغستان تركيه، آذربايجان و روسيه حضور داشتند و قرار بود اين مسابقت در 2 بخش سرعت و سرطناب برگزار شود كه به دليل كمبود وقت رقابت ها در قسمت سرطناب انجام شد.

صابري در ادامه گفت: فرهاد اميري مسعود زينالي، مجتبي تقضي و علي ميرزائي به اين مسابقات اعزام شدند و در اين بين مسعود زينالي مقام ا ول سرطناب را به خود اختصاص داد و علي ميرزائي نيز تا مرحله ما قبل تاپ صعود كرد .وي تأكيد كرد: در اين مسابقات./ام.
120 يخ نورد به رقابت پرداختند كه در نهايت 17 نفر موفق به صعود تاپ (نقطه انتهايي مسير) شدند.
صابري اضافه كرد: اين رقابت ها 4-3 سالي است كه در آذربايجان انجام مي شود و با توجه به اينكه رئيس فدارسيون كوهنوردي اين كشور عضو هئيت رئيسه فدارسيون جهاني يخ نوردي است امكان دارد اين مسابقات در سالهاي آينده نيز برگزار مي شود.
وي عنوان كرد: يخ نوردي ورزش جذابي است كه علاقه مندان زيادي دارد و رشته هايي كه با طبيعت سروكار دارند و روحيات افراد را بالا مي برند استقبال بيشتري از آن صورت مي گيرد.
صابري گفت: با رشد فرهنگ كوهنوردي رشته هاي زير مجموعه اين ورزش نيز پيشرفت كرده است و فدارسيون نيز براي توسعه آن در جامعه گام برمي دارد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در سالهاي آينده سنگنوردان و يخ نوردي وارد مسابقات المپيك خواهد شد پس نياز است كه اين ورزشها بيشتر درميان مردم معرفي شوند و افراد زيادي جذب آن شوند و شركت در رقابت هاي المپيك و مسابقات رسمي سطح كيفي اين ورزشها را ارتقا مي دهد./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار