در هفته منابع طبیعی

300 هزار اصله نهال در غرب مازندران توزیع می‌شود

معاون اداره جنگل‌کاری و پارک‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مقدمات لازم برای تهیه و توزیع 300 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در غرب مازندران فراهم شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، شاهین کیالاشکی گفت: 20 درصد این نهال‌ها تولیدی این اداره و بقیه از محل اعتبار پروژه تولید نهال جنگلی طرح صیانت از جنگل‌های شمال، با صرف حدود 600 میلیون ریال تهیه شده است.

وی اظهار داشت: نهال‌هایی که آماده توزیع کرده‌ایم اغلب از گونه‌های سرو نقره‌ای، زَربین، صنوبر، کاج سیاه، نوئل است و در نهالستان‌های دولتی و خصوصی تولید شده است.

این مسئول منابع طبیعی غرب مازندران ادامه داد: هفته منابع طبیعی از روز 15 اسفند آغاز می‌شود، ولی ما از چند روز مانده به شروع هفته منابع طبیعی، نهال‌ها را بین ادارات شهرستانی توزیع می‌کنیم.

به گفته کیالاشکی، این نهال‌ها در آیین نماز جمعه، در میادین شهرها، مدارس و دانشگاه‌ها به مردم اهدا می‌شود و اگر افراد به طور شخصی نیز به ادارات منابع طبیعی رجوع کنند می‌توانند نهال مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون اداره جنگل‌کاری و پارک‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مردم منطقه با ضوابط کاشت نهال آشنا هستند، ولی در صورت نیاز، کارشناسان ما آماده‌اند مردم را برای نحوه کاشت نهال آموزش دهند.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی غرب مازندران از رویان تا رامسر را در بر دارد و دارای 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.