تظاهرات ساکنان جولان در سالروز اشغال آن به دست رژيم صهيونيستي

ساکنان جولان به مناسبت سي‌امين سالروز اشغال اين منطقه به دست رژيم صهيونيستي، تجمع کردند و شعارهايي عليه آن‌چه که آن‌ها از آن به عنوان جنايات اين رژيم عليه خود ياد کردند، سردادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ شرکت کنندگان در اين تجمع، شعارهايي عليه آن‌چه که آن‌ها از آن به عنوان جنايات رژيم اسرائيل عليه خود ياد کردند، سردادند.

ساکنان جولان همچنين بار ديگر بر تعلق خود به سرزمين مادري‌اشان، سوريه، به رهبري بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور، تاکيد کردند و افزودند که هيچ جايگزيني براي شهروندي سوري آن‌ها وجود ندارد.

ساکنان جولان درعين حال يادآور شدند که تاکيد بر تعلق به سرزمين مادري‌اشان، سوريه، مهمترين دليل اعتصاب آن‌ها در سال ۱۹۸۹ بوده است.

رژيم اسرائيل در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ ميلادي، منطقه راهبردي بلندي‌هاي جولان سوريه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ اين منطقه را به ديگر مناطق تحت اشغال خود ضميمه کرد؛ اقدامي که تا کنون از سوي جامعه بين‌المللي پذيرفته نشده است.

رژيم صهيونيستي تاکنون از تمامي شيوه‌ها براي مشروعيت دادن به اين تصميم خود استفاده کرده است اما ساکنان جولان قويا تصريح مي‌کنند که اين منطقه همواره به سرزمين سوريه تعلق داشته و خواهد داشت./ا


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار