استاندار كرمان خواستار شد

زير ساخت هاي مسكن مهر همزمان با احداث اين واحدها ايجاد شود

اسماعيل نجار گفت:‌ بايد برخي زير ساخت ها همزمان با احداث واحدهاي مسكن مهر ايجاد شود تا پس از تكميل واحدها، اعضا بتوانند در واحد مسكوني خود مستقر شوند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ اسماعيل نجار استاندار كرمان در نشست شوراي مسكن و حمل و نقل استان كرمان با بيان اين كه مسكن مهر در سطح كلان كشور با حساسيت خاصي دنبال مي شود، گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي اين استان براي سرعت بخشي به طرح مسكن مهر از هيچ تلاشي فروگذار نكنند.


وي با اشاره به وجود برخي نواقص تعاوني هاي مسكن مهر در زمينه زيرسازي، انشعابات آب، برق، مخابرات و گاز، بيان كرد: مديران ذيربط براي رفع اين نواقص بايد در محل اجراي طرح حضور پيدا كرده و با حساسيت ويژه، مسايل را دنبال كنند.


نجار، با تاكيد بر اين كه نگاه ما به طرح مسكن مهر بايد ملي باشد، گفت: بايد با برگزاري نشست هاي كارشناسي، مسايل و مشكلات تعاوني هاي مسكن مهر را مورد بررسي قرار داد و اگر پيمانكاري توان كار كردن ندارد، ساخت و ساز به اين گونه افراد واگذار نشود.


وي تاكيد كرد: بايد مسوولان ادارات گاز، آب و فاضلاب، مخابرات و برق هرچه سريعتر خدمات خود را در مقابل ورودي شهرك ها به تعاوني ها تحويل دهند و در هر بخشي كه مانعي وجود دارد، با تعامل بين دستگاهي، حل و فصل شود.


استاندار كرمان، با بيان اين كه تراكم همه شهرستان هاي مركز استان در كشور بالاي 150 تا 200 نفر است، گفت: اين در حالي است كه تراكم در كرمان 40 نفر است و تا رسيدن به ميانگين 200 نفر، 160 نفر كم داريم و اين مساله، خدمات رساني را هزينه بر كرده است؛ زيرا همه اين افراد خدماتي نظير آب، برق، شبكه فاضلاب و آتش نشاني مي خواهند.


وي بيان كرد: پراكندگي جمعيت در بيشتر مناطق استان، سبب شده تا هزينه خدمات رساني افزايش يابد و براي مثال در برخي مناطق براي برق رساني به يك واحد مسكوني بايد چندين تير برق نصب شود كه هزينه ها را براي دستگاه مسوول، افزايش مي دهد.


نجار، با اشاره به جايگاه معماري اسلامي در كشور، گفت: ما در كنار ساير مسايل، به معماري اسلامي در ساخت و سازها نيز توجه ويژه اي داريم. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.