حاجی بابایی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انقلابی در نظام آموزشی در پيش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان یکی از گروه های مرجع و تاثیرگذار جامعه هستند و باید هر روز رضایتمندی معلمان بیشتر از پیش شود.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش حمیدرضا حاجی بابایی در گروه هایی مشترک شورای معلمان مدیران کل استانها، مدیران نوسازی مدارس، معاونان فرهنگی و پرورش استانها با تاکید بر اینکه جامعه فرهنگیان یکی از گروه های مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند بیان داشت: با نگاه به این موضوع به سمتی پیش می رویم که رضایتمندی معلمان هر روز بیشتر شود تا بتوانیم دست دشمن رابرای دخالت ببندیم.

وی افزود:‌امروز آموزش و پرورش از جایگاه بالایی در سطح جامعه برخوردار است.

وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استانها بیان داشت: نظارت بر امور از مسائل مهم مدیریتی است که مدیران باید با دقت و پشتکار سیاستهای آموزش و پرورش را در استانها رصد کنند.

حاجی بابایی با اشاره به اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز اظهار داشت: فرهنگیان از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار هستند بنابراین باید از بهترین خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد:‌مدیران کل آموزش و پرورش استانها باید با دقت مسائل مربوط به اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز را دنبال کنند.

وی با اشاره به حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: ارادت مردم به مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان آنها رابه صحنه کشاند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تنها کسی است که قدر مردم را به خوبی می داند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه چهاردهم بهمن ماه مبنی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: مقام معظم رهبری به حضور مردم در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اعتقاد کامل داشته و مردم نیز در راستای تبعیت از ایشان با شوق و رغبت در این مراسم حضور پیدا کردند.

حاجی بابایی تاکید کرد: مردم با بصیرت وفهیم خود را خوب و بد را تشخیص داده و می دانند یکی از مهمترین حقایق در جامعه اسلامی ولایت و ولایت مداری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: درک متقابل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم از یکدیگر سبب تحکیم پیوندهای قلبی مردم با ایشان شده است.

وی ادامه داد: توحید راس معروفهای نظام هستی است و پیامبر به واسطه توحید وخداشناسی معروف است.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر است تاکید کرد: با برنامه ریزی به سمت افزایش جایگاه معروف در سطح کشور پیش می رویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام بیش از دو میلیون دانش آموز در طرح ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد:‌با اجرای این طرح و استقبال چشمگیر دانش آموزان به سمتی پیش می رویم که امر به معروف و نهی از منکر را در سطح مدارس نهادینه کنیم.

وی گفت: تمام اقدامات که در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال انجام است جز برای رضایتمندی معلمان صورت نمی گیرد.

*معلم رکن اصلی سند تحول بنیادین

حاجی بابایی با اشاره به اینکه معلم رکن اصلی سند تحول بنیادین است خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش برای جلب رضایت معلمان بهره می گیریم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منظور از امور پرورشی جایگاهی برای پرورش استعدادهای پرورشی و فرهنگی دانش آموزان است تاکید کرد: این جادو معاونت پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت در راستای تاکید و تحقق مطالبات معظم له می باشد.

*اجرای ساختار 3-3-6 مهمترین اقدام آموزش و پرورش

حاجی بابایی با اشاره به تغییر در ساختار آموزش و پرورش تصریح کرد:‌در دوره ابتدایی در جهت افزایش کیفیت آموزشی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر تمام تغییرات با دقت انجام گیرد می توانیم انقلابی را در نظام آموزشی ایجاد کنیم.

دکتر حاجی بابایی اظهار کرد: باید به سمتی پیش برویم که تمام دانش آموزان را به سمت طرح نور(نهضت ملی حفظ قرآن کریم) و ورزش سوق یابند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تشکلهای دانش آموزی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید به سمتی پیش رود که دانش آموزان همانند سالهای اول انقلاب در تمام صحنه ها حضور چشمگیر داشته باشند.

وی پرورش را لشکر فرهنگی نظام آموزشی خواند و تاکید کرد: طرح ملی نور علاوه بر اینکه یک حرکت مذهبی فرهنگی است گامی در جهت اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دو معاونت(پرورشی و فرهنگی) و (تربیت بدنی و سلامت) تصریح کرد:‌این دو معاونت باید هماهنگ و همسوی با یکدیگر در جهت تحقق سیاستهای سند تحول بنیادین گام بردارند.

وی ادامه داد: نزدیک کردن دانش آموزان به سمت خدا یکی از بزرگترین سیاستهای آموزش و پرورش است که معاونت پرورشی و فرهنگی می تواند بابرنامه ریزی دقیق آن را بیشتر از گذشته فعال کنند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار