با حمايت مسئولان و حضور سينماگران به برگزاري جشنواره‌اي ملي اميدوار باشيم

يدالله صمدي كارگردان سينما و تلويزيون معتقد است حركت دبير جشنواره و استفاده از داوري صنوف گام مباركي براي ايجاد تعادل صنوف سينمايي كنار يكديگر است كه مي‌توانند جشنواره فیلم فجر را هر چه بیشترپربارتر بسازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، يدالله صمدي در گفتگو با روابط عمومی سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: با توجه به شرايط و حجم بالاي كار امسال، اطلاع دقيقي از فيلم‌هاي شركت كننده در جشنواره ندارم اما بر اين باورم كه همه دوره‌ها به فيلمسازان پيشكسوت مختص نيست. فيلمسازان جوان و با فكر و ذوق و سليقه مي‌توانند باعث رونق جشنواره شوند. ما هم بايد براي آنها شرايطي فراهم كنيم و كمك كنيم تا ابراز وجود كنند. خود ما هم زماني جوان بوديم و اگر خودمان را جاي آنها بگذاريم در مي‌يابيم تمام سعي و تلاش آنها نيز اين است كه روزي آثارشان ديده شود. همانطور كه آروزي ما همين بوده است.

وي ادامه داد: امروز مي‌بينيم كه اصغر فرهادي اولين فيلمسازي است كه تا نامزدي گلدن گلوب پيش مي‌رود و اميد است كه جايزه بزرگتري را هم به دست بياورد. اين كارگردان در مقايسه با بسياري از فيلم‌هايي كه از تمهيدات ديگر استفاده مي‌كنند در كمال سادگي و صداقت فيلم ساخته است. كارگردان‌هايي همانند اصغر فرهادي در راه هستند كه حركتشان از جشنواره شروع مي شود وبه جاهاي بالاتري نيز خواهد رسيد.

كارگردان مجموعه تلويزيوني"شوق پرواز"همچنين عنوان كرد: خزاعي دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجرگام مهمي در خصوص داوري برداشته كه از داوري صنوف و مشاوره آن ها استفاده كنند كه حركت عزيز و مباركي است. چنين فكرهايي بسيار روشن و خوب است و باعث ارتقاء سطح كيفي جشنواره مي‌شود.

صمدي كه ساليان گذشته در كميته انتخاب بخش مسابقه به عنوان داور جشنواره فيلم فجر حضور داشته است، افزود: زماني كه من در كميته انتخاب براي بخش مسابقه به عنوان داور بودم از اينكه فيلمي در اين مرحله رد مي شد و نمي‌توانست به بخش مسابقه برود، بسيار ناراحت مي‌شدم، چرا كه بيشتر فيلم‌ها مستحق قرارگرفتن در اين بخش بودند. جمعي كه در آن پروژه فعاليت كرده بودند، از فيلمنامه نويس گرفته تا عوامل پشت صحنه همه تلاش خود را كرده بودند اما در نهايت هئيت انتخاب مجبور بود 20 فيلم را براي بخش مسابقه برگزيند.

وي تاكيد كرد: انسان درهر برهه از زندگي‌اش نياز به تشويق و حمايت دارد. يكي از عواملي كه باعث انگيزه هنرمندان مي‌شود، برگزاري جشنواره‌ها و ايجاد احساس رقابت ميان آنهاست. بايد فضا براي افرادي كه به تازگي در اين راه گام برداشتند به نحوي فراهم شود تا با جسارت بيشتري در زندگي هنري‌شان گام بردارند.

اين كارگردان سينما و تلويزيون نقش صنوف سينمايي در داوري‌هاي جشنواره را مهم قلمداد كرد و افزود: با شهامت مي‌گويم كه صنوف سينمایی براي ارتقا و سربلندي سينماي ايران زحمات بسياري كشيده‌اند. اگرچه بعضي از اين اصناف به سمت مسائل سياسي كشيده شده‌اند اما با حمايت مسئولان برگزاري جشنواره و حضور سينماگران مي‌توانيم به برگزاري جشنواره‌اي ملي اميدوار باشيم.

صمدي در پايان خاطرنشان كرد: اگر من در دوره‌اي از جشنواره فيلم فجر در هيات انتخاب و داوري بودم سعي كردم عدالت را رعايت كنم. ما در نهايت چند جشنواره مهم سينمايي در كشور داريم، كه بايد فضايي به وجود بياوريم كه اين جشنواره‌ها در تعامل با يكديگر به حيات خود ادامه دهند.

شایان ذکر است سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همت معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزهای 12 الی 22 بهمن در تهران و استان های مختلف کشور برگزار می شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.