در حاشيه چهارمين روز ثبت نام در فرمانداري استان تهران؛

رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران:افزايش شعب اخذ رأي به نظر هئيت اجرايي بستگي دارد

رئيس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اينكه در انتخابات همه چيز بايد به تاييد هيئت اجرايي برسد گفت : افزايش صندوق هاي رأي بر اساس مناطق شهرداري، بلوك بندي هاي سازمان ثبت احوال و پيشنهاد ستاد هاي فرعي با تصويب هيئت اجرايي صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران سعيد احمدي شهركي در جمع خبرنگاران حاضر در فرمانداري استان تهران در خصوص قانون انتخابات و افزايش تعداد نفرات در شعب اخذ راي گفت : بر اساس قانون انتخابات براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در هر شعبه اخذ راي 5 نفر با تاييد هيئت اجرايي شهرستان تهران انتخاب مي شوند و اين تعداد با در نظر گرفتن شرايط افزايش خواهد يافت .

وي تعداد افراد در هر شعبه اخذ راي را 5 نفر دانست و اظهار داشت : در حال حاضر به دليل تسهيل در روند راي گيري اين تعداد با تاييد هيئت اجرايي به 7 نفر رسيده است .

معاون سياسي انتظامي فرماندار تهران به تعداد شعب اخذ راي در دوره قبل اشاره و تصريح كرد : در دوره قبل 3154 شعبه اخذ راي در شهرستان تهران و 4700 شعبه در حوزه تهران،ري، شميرانات و اسلامشهر داشتيم .

شهركي افزايش يا تعديل شعب شهرستان را بر اساس مصوبه هيئت اجرايي امكان پذير دانست و افزود : بر اساس تصويب هئيت اجرايي با در نظر گرفتن افزايش واجدين شرايط اين تعداد افزايش پيدا مي كند.

وي همچنين در ادامه اظهارات خود با تاكيد بر اينكه بايد در انتخابات همه چيز به تصويب هيئت اجرايي برسد خاطر نشان كرد : تمامي اين موضوعات در هيئت اجرايي بررسي شده و پس ازآن به هيئت نظارت ارجاع داده مي شود .

احمدي شهركي در پاسخ به سوالي مبني بردلايل افزايش تعداد شعب در اين دوره گفت : بررسي هاي كارشناسي بر اساس مناطق شهرداري و بلوك بندي ها انجام شده و با هماهنگي ثبت احوال و نيز پيشنهاد ستاد هاي فرعي صندوق ها را افزايش خواهيم داد .

وي همچنين ادامه داد : هيئت اجرايي با بررسي كارشناسي نسبت به تسهيل روند راي گيري و تسريع در شمارش آرا شعب اخذ راي را افزايش مي دهد .

رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در پايان اظهارات خود كاهش شعب اخذ راي را رد كرد و گفت : با توجه به افزايش جمعيت، كاهش شعب اخذ راي در دستور ستاد انتخابات شهرستان تهران نيست مگر اينكه محل شعبه اخذ راي تخريب شده باشد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار