سالانه 2 میلیون مرگ زودرس در دنیا بر اثر اسهال حاد اتفاق می افتد

آمارهای جهانی نشان می دهد که سالانه حدود 2 میلیون مرگ زودرس در دنیا براثر اسهال اتفاق می افتد که اغلب این مرگ و میرهاي زودرس مربوط به کودکان کمتر از 5 سال است.

محمد مهدی رضایی منش، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اسهال حاد یکی از مهمترین و شایعترین عوامل مرگ و میر به ویژه در کشورهای فقیر و در حال توسعه است و سالانه هزینه های بسیار زیادی را به جوامع و خانواده های مبتلا تحمیل می کند.

وی افزود: با وجود پیشرفت های قابل توجه علم پزشکی به ویژه در زمینه پیشگیری از بیماری های عفونی و قابل واگیر اما همچنان آمار افراد مبتلا و مرگ و میرهای ناشی از اسهال حاد بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نقاط دنیا، کودکان سالانه 10 تا 15 مرتبه دچار اسهال حاد می شوند یادآور شد: در واقع هرچه دفعات ابتلا به اسهال حاد در کودکان افزایش یابد به همان تناسب نیز خطر بروز مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش می یابد.

این متخصص کودکان خاطرنشان کرد: در کشورمان نیز با وجود کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از اسهال حاد، اما موارد ابتلا به این بیماری در برخی از مناطق کشور بالا است که با راهکارهای مناسب و دقیق از جمله در زمینه تصفیه آب های آشامیدنی، می توان موارد بروز اسهال حاد را کاهش داد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار