توافق ایران و آلمان برای توسعه همکاری علمی

معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم گفت:بین ایران و آلمان توافقی برای توسعه همکاری های دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو صورت گرفت.

امیر سعید کرمی، معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار صنفي،آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: همکاری های علمی و تبادل استاد و دانشجو سال هاست بین دو کشور ایران و آلمان تداوم دارد و محققان زیادی در زمینه علوم و تکنولوژی در دانشگاه های آلمان مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به بررسی موضوع اعزام رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران به کشور آلمان اظهار داشت: روابط دانشگاهی و دیپلماسی علمی در روابط بین دو کشور حائز اهمیت است، همچنین هیئتی از مرکز تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) تا دو هفته دیگر به ایران سفر می کند تا یادداشت تفاهم همکاری را که از دو سال قبل در دست بررسی قرار دارد نهایی شود.

گراف رئیس بخش فرهنگی سفارت آلمان گفت: اخیراً پژوهشگران ایرانی در زمینه الهیات تحقیقات خوبی داشته اند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با کمک مؤسسه DAAD می توان از لحاظ مدیریتی و مالی اجرای پروژه ها و تحقیقات علمی و فرهنگی را دنبال کرده اند.

*تاکنون همکاری های وسیع علمی بین ایران و آلمان صورت گرفته است

کرمی در خصوص چگونگی عملکرد مؤسسه DAAD به گراف رئیس بخش فرهنگی سفارت آلمان گفت: مؤسسه DAAD به صورت مستقل عمل می کند و دولت تنها بودجه آن را تأمین می کند و رئیس مؤسسه و بقیه مسئولان از طریق هیئت امنای مؤسسه منصوب می شوند و در واقع این مؤسسه بخش بین المللی و روابط خارجی دانشگاه های آلمان را برنامه ریزی و مدیریت می کند.

وی افزود: البته سابقه دیرین و پر اهمیتی از روابط و همکاری های وسیع علمی بین ایران و آلمان وجود دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: با توجه به بومی سازی علم و تکنولوژی در ایران و جهانی شدن این موضوع سمینار و یا کنفرانس در این زمینه می تواند برای هر دو کشور مفید واقع شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار