حبیب دهقان نسب در آستانه برگزاری سی امین جشنواره تئاتر فجر:

کشورهای صاحب تئاتر را به جشنواره فراخوانیم

حبیب دهقان نسب بازیگر با سابقه تئاتر و سینما که در اولین جشنواره تئاتر فجر جایزه بهترین بازیگر مرد را به خود اختصاص داد، در آستانه برپایی سی امین جشنواره تئاتر فجر از مسئولین برگزاری این رویداد هنری، خواست هنرمندان برجسته تئاتر دنیا را برای اجرا در این جشنواره به ایران دعوت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حبيب دهقان نسب بازیگر پیشکسوت تئاتر، در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر به عنوان بزرگترین گرد هم آیی تئاتری کشور، کارنامه یک ساله فعالیت های تئاتری ایران است و از این بابت نحوه برگزاری آن بسیار مهم است.
او برپایی جشنواره تئاتر فجر را اتفاقی خجسته برای تئاتر کشور دانست و با اشاره به فراز و فرودهای جشنواره در سال های گذشته تصریح کرد: همه جشنواره های هنری و فرهنگی دنیا فراز و فرود های کیفی و کمی را در طول برگزاری ادوار مختلف تجربه می کنند و این موضوع با توجه به تغییر شرایط محیطی کاملا قابل دفاع است.
دهقان نسب توضیح داد: برای رشد کیفی جشنواره باید به موضوع داوری توجه ویژه ای شود. داوران جشنواره باید از خانواده تئاتر و به طور خاص اعضای خانه تئاتر باشند، تا صنوف مختلف این هنر بتوانند با اجماع آرائشان بهترین های هر سال را معرفی کنند.
این هنرمند وجهه بین المللی جشنواره را در سال های گذشته خوب توصیف نکرد و گفت: اگر می خواهیم نام جشنواره بین المللی را روی این رویداد بگذاریم، باید نماینده های تمام کشورهایی که صاحب تئاتر هستند را فرابخوانیم تا در جشنواره اجرا بروند. البته محیط تئاتر ما به خاطر مسائل فرهنگی کشور با مسائلی روبرو است که در عین حال باید روی دعوت ها دقت بیشتری صورت گیرد تا بخش بین المللی زنده و پویا ارائه شود.
حبیب دهقان نسب، نخستین برگزیده، جشنواره تئاتر فجر در بخش بازیگری مرد، در پایان به تخصصی شدن جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و توضیح داد: کمبود بودجه دلیل خوبی برای اجتناب از نگاه تخصصی به جشنواره نیست و بهتر است از تعداد جشنواره ها کم کنیم و به جای آن جشنواره تئاتر فجر را به صورت منسجم تر اجرا کنیم.
يادآوري مي‌شود، سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.