رمان "بابا گوریو "نقد می شود

حسین فتاحی در سالن اجتماعات مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری رمان باباگوریو نوشته “اونوره دوبالزاك” نویسنده فرانسوی را دوشنبه یكم اسفند ماه مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در این جلسه كه جمعی از كارشناسان ادبیات داستانی نیز حضور دارند حسین فتاحی نویسنده و مسوول جلسه نقد داستان، به بررسی و نقد رمان باباگوریو می پردازند.
بابا گوریو عنوان رمانی از اونوره دو بالزاك نویسنده رئالیست فرانسوی است كه در سال ۱۸۳۴ در مدت چهل روز نگارش شد. این كتاب برای نخستین بار در مجله پاریس منتشر شد و در سال ۱۸۳۵ این داستان به صورت كتاب منتشر شد.
بابا گوریو، داستان تلاقی سرنوشت انسان‌های گوناگون است كه در قالب شخصیت‌های مثبت و منفی عناصر سازنده داستان را تشكیل می‌دهند. بالزاك در این كتاب روایت ماجرایی را پیش می‌برد كه حول زندگی جوان شهرستانی ساده‌دلی (اوژن دو راستینیاك) است كه به پاریس آمده و در پانسیونی (پانسیون ووكه) كه محل اقامت افراد گوناگون و غریبی است اقامت می‌كند. داستان در پاریس بورژوایی قرن نوزدهم رخ می‌دهد. روایت بالزاك در تشریح فضای ویژه این پانسیون و شخصیت پردازی افراد موثر داستان خواننده را به میان ماجراها می‌برد.
كلود فارو عضو فرهنگستان فرانسه می گوید كه این داستان را صد بار خوانده و در دفعه صدم همان هیجان مطالعه اول به او دست داده است، داستان "بابا گوریو" نه فقط بزرگترین رمانهای دنیاست بلكه به عقیده كلود فارو شاهكار شاهكارهای ادبی جهان و به عقیده فیلیپ برتو شاهكار نبوغ انسانی است.
علاقه مندان می توانند برای حضور در این جلسه از ساعت 14 به سالن كنفرانس مركز افرینش های ادبی حوزه هنری؛واقع در تقاطع خیابان های حافظ و سمیه،ساختمان اداری،طبقه سوم مراجعه كنند./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.