همزمان با قانون هدفمند كردن يارانه ها؛

مصرف انرژي در ساختمان ها كاهش يافت

فاطمي عقدا گفت: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها موجب كاهش ميزان پرت انرژي در ساختمان نسب به سال هاي گذشته شد.

محمود فاطمي عقدا رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه قرار است تسهيلات براي صنعتي سازي ساختمان افزايش داشته باشد، گفت: تسهيلات مورد نياز براي صنعتي سازي ساختمان ها 25 ميليون تومان است اما در صورت افزايش ميزان تسهيلات، دولت نيازمند برنامه ريزي هاي جديدي براي آن خواهد بود.

وي ادامه داد: رعايت قانون مبحث 19 در مسكن مهر به گونه اي شده است كه نصب درب و پنجره هاي يو پي وي سي الزام آور شده است.

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن اضافه كرد: ميزان پرت انرژي در ساختمان ها به دليل اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بسيار كاهش يافته است.

فاطمي عقدا در ادامه توضيح داد: امروزه سهم صنعتي سازي در چهارچوب طرح مسكن مهر به 30 درصد رسيده كه تحقق اين مهم نشانه توجه به كيفي سازي و سرعت در ساخت و ساز است.

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه از توليد مصالح نامرغوب در بازار جلوگيري و كيفيت مصالح ساختماني افزايش يافته است، گفت: در اين ارتباط 4 ابلاغيه توسط وزير راه و شهرسازي به استان ها ارسال شده است و موضوع دريافت گواهينامه فني مركز تحقيقات ساختمان و مسكن مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: طراحي بهينه، سبك سازي ساختمان و راهكارهاي حفظ هدر رفت ساختماني از عمده ترين موارد بررسي شده است.

فاطمي عقدا در پايان يادآور شد: توسعه شبكه هاي شتاب نگاري از يك هزار و 200 به سه هزار و 500 ايستگاه رسيده است كه تا پايان برنامه پنجم به رتبه دوم دست خواهيم يافت./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار